• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
Eden 318
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi ile ilgili temel kavramları örnekleyerek öğretmen adaylarına tanıtmak, belirli bir grup öğrenciye dinleme ve konuşma becerilerini öğretmek amacı ile iletişim odaklı bir ders planı hazırlama imkanı sunmak ve sonra da onların uygulamalı olarak sınıf-içi mikro-öğretim uygulamaları yapmalarını sağlamaktır
Dersin İçeriği: 

İngilizce  dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminde kullanılan tekniklerin ayrıntılı bir biçimde incelenmesi ve ders planı geliştirilmesi.

Sınıf öğretmeninin gözetiminde  dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi için yapılan örnek ders planlarının sunulması ve akran gruplarının yaptığı etkinliklerin diğer akran gruplarca değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1- Mikro-öğretim uygulamalarında bu becerilerin öğretimi için gereken teknikleri kendi ders planlarını hazırlamak için kullanır. 2, 3, 5 1, 3, 4, 8 A, F
2- İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminin için aktiviteler düzenler 5 3, 4, 8 A, F
3- gözlem ve öğretim metodları ile yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirir 2, 3, 5 3, 4, 8 A, F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI  
Hafta Konular Ön Hazırlık  
1 Dil becerilerinin öğretimi ve geliştirilmesi: Giriş  “Approaches to language teaching and the role of listening” Flowerdew and Farrell, Chapter 1.  
2 Dinleme becerileri ve stratejileri nelerdir?  The teaching of listening, Richards, 2008, Ch. 1

Models of listening. Flowerdew and Farrell, Chapter 2.

 
3 Dinleme becerileri nasıl öğretilir?  “Teacher, the tape is too fast!” Extensive listening in ELT. Renandya article.

Planning How teach English harmer chapter 12

Defining learning objectives for ELT. Fadil article

 
4 mikro öğretimler    
5 mikro öğretimler    
6 mikro öğretimler    
7 mikro öğretimler     
8 konuşma becerileri ve ders planlama
9 konuşma becerileri    
10 mikro öğretimler    
11 mikro öğretimler    
12 mikro öğretimler    
13 mikro öğretimler     
14 mikro öğretimler    
15 Final sınavı    

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Richards, J. (2008). Teaching Listening and Speaking: From Theory to Practice. CUP:
Diğer Kaynaklar Fadil, H. (1985). Defining learning objectives for ELT. ELT Journal 39(2): 96-100.

Renandya, W. and Farrell, T. (2011). “Teacher, the tape is too fast!” Extensive listening in ELT. ELT Journal, 65(1): 52-59.

Harmer, J.  (1992). The practice of English Language Teaching.  Longman. 

Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson.

Wilson, J.J. (2008). How to teach listening.  Pearson.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Makaleler, Powerpoint slaytları
Ödevler ders planı, sunum, kendin/akran değerlendirme
Sınavlar Arasınav, final sınav

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Mikro öğretim 2 40
kendini değerlendirme 2 10
akran değerlendirme 2 10
arasınav 1 15
Final sınavı 1 15
reflection raporları 2 10
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   15
Yıl içinin Başarıya Oranı   85
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizce’nin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.            
ingilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilir.         X  
3 Öğrencilerin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlayabilir..         X  
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkinliğini değerlendirerek seçebilir, kullanabilir ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirebilir.            
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirebilir, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilir.         X  
6 Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilir            
7 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilir            
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenilirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir            
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulayabilir.            
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimleyebilir ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulayabilirim.            

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
MİKRO ÖĞRETİM 2 6 12
öz değerlendirme raporu 2 3 6
akran değerlendirme raporu 2 2 4
arasınav 1 6 6
Final sınavı 1 6 6
reflection raporları 2 2 4
Toplam İş Yükü     111
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,44
Dersin AKTS Kredisi     4