• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 358
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Meslek etiğini tanıyabilme ve sık karşılaşılan durumlarda yasal sınırlılıkları kavrayabilme.
Dersin İçeriği: 

Etik-ahlak ilişkisini açıklama, etik sistemlere farklı kuramsal yaklaşımları analiz etme, meslek etiğini ve farklı meslek gruplarında etik uygulamaları kavrama, PDR'de etik standartları, etik ihlaller ve önlemleri açıklama ve sık karşılaşılan sorunlarla başa çıkabilme yollarını belirleme

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğrenme Kazanımları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Etiğin tanımını yapar 1,2,3.4,5,6,7, 1 2
2)  Etik-ahlak ilişkisini sorgular 1,2,3.4,5,6,7, 1 2
3) Meslek etiğini ve gerekliliğini tanımlar 1,2,3.4,5,6,7, 1 2
4) Farklı etik sistemleri açıklayan perspektifleri açıklar 1,2,3.4,5,6,7, 1 2
5) Etik-norm-değer-gelenek ilişkisini analiz eder 1,2,3.4,5,6,7,8,11,12,13,14, 1 2

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Etik Nedir  
2 Etik-ahlak ilişkisi  
3 Etik-norm-değer-gelenek ilişkisi  
4 Farklı etik sistemler  
5 Amaçlanan sonuç etiği  
6

Kural Etiği

 
7 Toplumsal Sözleşme etiği  
8 Kişisel etik  
9

Meslek gruplarında etik kurallar

 
10 PDR’de etik kurallar  
11 PDRde genel etik standartlar  
12 PDRde genel etik standartlar  
13 PDRde genel etik standartlar  
14 PDRde genel etik standartlar  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği (2006) Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar, Ankara Pehlivan-Aydın, İ. (2002) Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel Etik. Ankara PegamA yayıncılık

 

Diğer Kaynaklar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI NUMBER WEIGHT, %
Ödev 1 30
Ara Sınav 1 30
Final Ödevi 1 40
Toplam 3 100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Contribution
1 2 3 4 5  
1 Ergenliğin psiko- sosyal yaşama olan etkileri hakkında bilgilenmek.         x  
2 Ergenlikte bilişsel değişimin karar verme becerilerine etkisine ilişkin bilgi edinmek.       x    
3 Ergenlikteki davranışlara ebeveyninin rolü ve farklı ebeveyn tarzlarının etkisi hakkında bilgi edinme.           x  
4 Ergen davranışlarının medya tarafından nasıl etkilendiğini anlamak.         x  
5 Kişiler arası değişimleri ve kişilik gelişimini anlamak.         x  
6 Ergenlikte psiko- sosyal sorunlarının doğasını anlamak.       x    
7 Gelişim sürecinde çevresel faktörlerin normal ve anormal davranışları, psikopatoloji, ergenlik durumları ve krizleri ne şekilde etkiledğini anlamak.       x    
8 Orta yetişkinlik döneminde fiziksel, psiko-sosyal ve bilişsel gelişimi anlamak.     x      
9 Nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenmek, eğitim psikolojisi alanında araştırma yapmanın önemini anlamak ve çıkan bulguları raporlamak ve uygulamak            
10 Internet ve teknoloji kullanımını öğrenmek, bilgi edinme ve paylaşımı ile bilgi analizi yapabilmek ve profesyonel gelişimi sağlamak.            

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
ECTS / WORK LOAD TABLE
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödev - - -
Ara Ödev 1 5        5
Final Ödevi 1 5 5
       
Toplam İş Yükü             50
Toplam İş Yükü / 25 (s)        2
Dersin AKTS Kredisi     2