• Türkçe
  • English

Ünvan: 
Prof. Dr.
Bölüm: 
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Görevi: 
Academic Staff
Çalışma Türü: 
Tam Zamanlı

Akademik

Biyografi

Öğrenim Durumu

Derece

Alan

Üniversite

Yıl

Lisans

Psikolojik Danışma ve Rehberlik  

Orta Doğu Teknik Üniversitesi

1989

Y. Lisans

Eğitim Yönetimi 

Orta Doğu Teknik Üniversitesi

1993

Doktora

Psikolojik Danışma Ve Rehberlik ABD 

Orta Doğu Teknik Üniversitesi

1999

 

Akademik Unvanlar

Unvan

Üniversite

Yıl

Araştırma Görevlisi İstanbul Üniversitesi   1996-1997
Dr. Araştırma Görevlisi İstanbul Üniversitesi 1997-2000 
Yardımcı Doçent İstanbul Üniversitesi 2000-2000 
Yardımcı Doçent Eskişehir Osmangazi Üniversitesi  2000-2006
Doçent Eskişehir Osmangazi Üniversitesi 2006-2011
Profesör Eskişehir Osmangazi Üniversitesi 2011-2019
Profesör Yeditepe Üniversitesi 2019-

 

 

Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri 
 

Yüksek Lisans Tezleri


  • Olgun. A. (2005) Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrencilerin Fen Bilgisi Tutumları, Bilişüstü Becerileri Ve Başarılarına Etkisi. Esogü Fen Bilimleri Enstitüsü . İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD Eskişehir.
  • Yukselgün, Y. (2007) İlköğretim Dördüncü Ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin İnternet Kullanım Durumlarına Göre Saldırganlık Ve Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. ESOGÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü  İlköğretim Sınıf Öğretmenliği ABD. Eskişehir.
  • Çakmakcı, E.  (2009) İlköğretim Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Günlük Yaşam Problemlerini Çözmek İçin Karar Verme Becerilerinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Çalışma. ESOGÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü  İlköğretim Sınıf Öğretmenliği ABD. Eskişehir.
  • Karagöz, N. (2006) Öğrenme Stillerinin  Fen Ve Teknoloji Bilgisi Dersine İlişkin Motivasyon Ve Başarı Düzeylerine Etkisi. Esogü Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD.Eskişehir. (2. danışman)
  • Kaya, F. (2007) İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine dayalı Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Düzeylerinin İncelenmesi. . Esogü Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD..Eskişehir (2. danışman)
  • Bayhan, D. (2007) İlköğretim öğrencilerinin Akademik ve Sosyal Durumlarına İlişkin Bilgilerin İnternet üzerinden İletilmesine İlişkin Görüşler. Esogü Sosyal Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Sınıf Öğretmenliği ABD.Eskişehir (2. danışman)
  • Yeşilkaya, E. (2011)  “Çevresel Risk Faktörleri ve Çocukların Umutsuzluk Düzeyleri” . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Bilim Dalı Sınıf Öğretmenliği .ABD.Eskişehir.
  • Altunbaş, T.(2018) “Duygusal Zeka Programının Öğrencilerin Duygusal Zeka, Atılgan, Saldırgan Ve Çekingen Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD. Eskişehir.
  • Sandıkçı, Ç. (2018) “Ergenlerde Beş Faktörlü Kişilik Özelliklerinin Riskli Davranışları Yordamasında Sosyal İlişki Unsurlarının Aracı Rolü” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD.  Eskişehir.
  • Parvazi,G. (2021) “Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Esneklik Düzeyleri İle Psikolojik İyi Oluş Ve Yaşam Doyumu İlişkilerinin İncelenmesi” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD.  Eskişehir.
  • Paşalioğlu,İ. (2022) “Predictive Roles Of Attachment Styles And Gender Role Attitudes On Cyber Dating Abuse” Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD. İstanbul.
  • Algan,G.(2022)” Predictive Roles Of Family Communication Patterns And Personality Traits On Marital Satisfaction Of Married Individuals” Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD. İstanbul.

Doktora Tezleri


  • Erzen, E. (2018) “Üniversiteye uyum ölçeğinin geliştirilmesi ve uyumun kişilik özellikleri, sosyal destek, akademik öz-yeterlik açısından incelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD. Eskişehir.
  • Sağırer, E.M.(2020) “Üniversite Gençliğinin Sağlıklı İnternet Kullanımını Arttırmaya Yönelik Çözüm Odaklı Grupla Psikolojik Danışma İle Grup Rehberlik Programının Etkililiğinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD. Eskişehir.
  • Körük,S (2020) “Evlilikte Çift Uyumunun Erken Dönem Uyum Bozucu Şemalar Ve Aile İşlevleri Bağlamında İncelenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Ve Yapısal Model Çalışması “Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD. Eskişehir.
  • Kulbaş,E. (2021) “Pozitif Psikoloji Temelli Çevrimiçi Grupla Psikolojik Danışma Programının Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuğa Sahip Annelerin Psikolojik İyi Oluş, Öz Anlayış ve Umut Düzeylerine Etkisi” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD. Eskişehir.
  • Akliman Keven,Ç.(2021) “Olumlu Beden İmajını Geliştirme Çevrimiçi Psikoeğitim Programının Çocukların (9-10 Yaş)  Beden İmajı Memnuniyeti ve Özsaygı Düzeylerine Etkisi” Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD. Eskişehir.
Verdiği Dersler
Yayınlar

 Yayınlar  

 Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI, Arts and Humanities) 

1.OzAbacı,N. (2011)“Turkish Students’ Metaphorical Conceptualisations of School Counsellors” South African Journal of Psychology, 41(1)pp. 29-37.

2. Ozabacı,N.  (2011)“Words Related to Emotional Situations: An Investigation of Concepts and Words Used By Turkish Children and Teenagers to Define Their Perceptions Regarding Events Involving Emotional Situation”.Coll.Antropol. 35 (2), pp. 35-45.

3. Ozabacı,N. (2011)Cognitive behavioural therapy for violent behaviour in children and adolescents: A meta-analysis “  Children and Youth Services Review.33,pp.1989-1993.

4. Ozabacı,N. (2011) “İlişki Niteliği Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”  Eğitim ve Bilim  36 (162).

5. Özabacı,N., Ergün-Başak, B. (2013)” A Metaphor Analysıs Of Teachers’ Perceptıons Of Students Wıth Learnıng Dısabılıtıes” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [H. U. Journal of Education] 28[44]pp.

6. Özabacı,N.;Kara,A.;Körük,S.;Salimoğlu,K.B.;Yılmaz Dinç,S (2020) “The Qualitative Analysis of Mental Health Professionals' Experiences in the Therapeutic Process.” Ruh Sağlığı Çalışanlarının Terapötik Sürece İlişkin Deneyimlerinin Nitel Analiz Yoluyla İncelenmesi. Education and Science Vol 45 (2020) No 202 pp:,241-262. DOI: 10.15390/EB.2020.8299. (SSCI)

7. Özabacı,N.; Körük,S.; Kara,A.; (2019) A Metaphoric Examination of the Meaning of Marriage. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Vol: 48 No: 1 pp: 693-736 . (E-SCI)

8. Erzen,E. & Özabacı,N. (2021) “Effects of Personality Traits, Social Support and Self-Efficacy On Predicting University Adjustment”. Journal of Education. August (18) https://doi.org/10.1177/2F00220574211025059. (E-SCI)

9. Kulbaş, E., Özabacı, N. The Effects of the Positive Psychology-Based Online Group Counselling Program on Mothers Having Children with Intellectual Disabilities.  Journal of Happiness Studies (2022) 23:1817–1845 https://doi.org/10.1007/s10902-021-00472-4 (SSCI)

10. Keven Akliman Ç.,Özabacı,N. (2022) Development of the Children's Body Satisfaction Scale: Its Psychometric Characteristics For Children. Journal of Pediatrics and Child Health (2022) Vol.59 Issue2 pp 215-416  https://doi.org/10.1111/jpc.16289  (SSCI)

11. Körük,S. Özabacı,N. (2023) Development  of  the  Perceived  Adjustment  Scale  in  Close  Relationships  (PASCR)  in  Turkish  Individuals:  Validity  and  Reliability.  Journal  of  Couple  &  Relationship  Therapy. https:/doi.org/10.1080/15332691.2023.218.1901. (E-SCI)

 Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler 

1.Özabacı N.; Ergin H. (2004) “The Evaluation Of The Small Steps Early Education Program” «Манас» университети КООМДУК ИЛИМДЕР ЖУРНАЛЫ (Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi) 53 (10), 97-106.

2. Özabacı N. (2006). “Emotional Intelligence and Family Environment” «Манас» университети КООМДУК ИЛИМДЕР ЖУРНАЛЫ (Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 (6), 169-177

3. Özabacı, N.Ş. (2006) "A Reformal Approach for Turkey: Emotional and Social Oriented Teacher Education” International Journal of Educational Reform, 14 (3), 351-363

4. Acat B.M.; Özabacı,N.(2008) “Learning Motivation of  Teacher Candidates.” World Applied Sciencies Journal 4 (2); 206-213

5. Kaya, F.; Özabacı, N.; (2008)Tezel, Ö Investigating The Primary School Second Grade Students’ Learning Styles According To The Kolb Learning Style Model in Terms Of Demographic Variables Journal of Turkish  Science Education 6 (1) 11-25 .

6.  Kosgeroglu,N.; Acat,M.B.; Ayranci, U.; Ozabaci,N.; Erkal,S. “An investigation on nursing, midwifery and health care students’ learning motivation in Turkey “ Nurse Education in Practice 9 ( 5) 331-339. (2009). 1

7.Karagöz,N.; Tezel,Ö.; Özabacı,N. (2009)  Fen ve teknoloji Dersindeki  Öğrenme Biçimlerinin  Güdülenme ve Başarıya Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Dergisi 10(2) p.277-292. 

8. Özabacı, N. (2010).  “The Effectiveness of  Teachers   to Recognize the Symptoms of Depression for Their  Depressive Students Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2(2), p. 2371-2376

9. Özabacı, N. (2010)“Quality Of Life as a Predictor Of Depression” Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2(2), p. 2458-2463.

10. Özabacı,N. (2010) Cognitive-Behavioral Therapy Programs For Violence in Children and Adolescents: A Meta-Analysis. Depressive Students Procedia - Social and Behavioral Sciences,

11.Özabacı, N; Gamsız, Ö;Büşra Biçen,Ş;  Altınok,A; Dursun,A;Sandıkçı,Ç; Altunbaş,T; Ağcagil Y (2015) Boşanmış kadınların umutsuzluk düzeyleri ve sosyal destek alma durumları (Divorced womens’ hopelessness and social support), International Journal of Human Sciences, Vol 12, No 1 (2015).

12. Özabacı, N; Eryılmaz A. (2015) The sources of self-esteem: Initating and maintaining romantic intimacy at emerging adulthood in Turkey. International Journal of Human Sciences, Vol 12, No 1 (2015)

13. Özabacı,N., Erkan Z.(2015) Metaphors about vıolence by preservıce teachers. .Coll.Antropol. Vol 39 (1), pp.193-201.

14. Özabacı, N., Yeşilkaya,E. (2016) Perception Of Environmental Risk Factors Scale For The Primary School Students. Journalof Human Sciences, 13(2), 3150-3159.

15.Özabacı,N.; Körük,S. (2018) Effectiveness of Schema Therapy on the Treatment of Depressive Disorders: A Meta-Analysis. Psikiyatride Guncel Yaklasimlar 10(4):460-470.

16.Özabacı,N.; Körük,S.; Kara,A. (2018) The Development Of The Scale Of The Meaning Of Marriage : A Study Of Validity And Reliability  Evliliğe Yüklenen Anlam Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 8(50),235-259.

17.Özabacı,N.; Körük,S.; Kara,A. (2019) “A Metaphoric Examination of the Meaning of Marriage” . Evlilik Anlamına İlişkin Metaforik Bir İnceleme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi  48(1), 693-736

18. Altunbaş,T; Özabacı,N.  (2019), “An Investigation of the Effectiveness of Emotional Intelligence, Assertive, Aggressive, Non- assertive Behaviors of Primary School Students. Bir Duygusal Zeka Programının İlkokul Öğrencilerinin Duygusal Zeka, Atılgan, Saldırgan ve Çekingen Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi 9(54), 659-688.

19. Altınsoy F., Özabacı N. (2019) “The Metaphorical Perceptions of High School Students Who Receive Psychological Counselling Services on the Concept of “Psychological Counsellor”. Osmangazi Journal of Educational Research. 2019; 6(1): 25-34. https://dergipark.org.tr/en/pub/tpdrd/issue/48897/623278.

20. Körük S.and N. Özabacı , (2021)  "Fate or Schema Chemistry? Which one does bring and hold mates together?", Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 11, pp. 17-42, Dec. 2021

21. Erzen,E. & Özabacı,N. (2021) “Hangi Öğrenciler Daha Uyumlu? Üniversiteye Uyumun Bazı Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi , OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 17 (33), 447-476..22. 

22. Kulbaş, E., & Özabacı, N. (2021). Pozitif psikoloji akımının zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip anneler örnekleminde incelenmesi. Humanistic Perspective, 3 (3), 676-695. https://doi.org/10.47793/hp.991219.

23. Sağar, M. E., and Özabaci, N. (2022). Investigating the effectiveness of solution-focused group counselling and group guidance programs to promote healthy internet use of university students. African Educational Research Journal, 10tps://doi.org/10.47793/hp.991219

 Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler 

1.Ergin, D.; İşmen, E. Özabacı N.(1999)EQ of Gifted Youths: A Comparative Study”. The World Council for Gifted and Talented Children. 13th Biennial World Conference . 2-6 August 1999.İstanbul, Turkey.

2. Özabacı N.,Yıldız A., Kılıçaslan A., Türe R. (1999) “Attitudes of High and Low Creative Gifted Students for the Causes of Underachievement.” The World Council for Gifted and Talented Children. 13th Biennial World Conference . 2-6 August 1999.İstanbul, Turkey.

 3.Özabacı, N.,Yıldız A.; İşmen, E.;(1999) “Rehber Öğretmenlerin İdeal Özellikleri ile Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırılması.” V. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. 15-17 Eylül 1999. Ankara. (Makale olarak yayınlanmıştır )

4.Özabacı, N., Acat M. B.(2004) “Öğretmen Adaylarının  Kendi Özellikleri İle   Bir Öğretmende Olmasını  Bekledikleri  İdeal Özelliklerin Karşılaştırılması”  XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Malatya 2004.(Makale olarak yayınlanmıştır).

5.Özabacı, N. (2004)“Öğretmen Adaylarının Duygusal Zeka düzeyleri ile Sosyal Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Malatya 2004 Makale olarak yayınlanmıştır (Makale olarak yayınlanmıştır).                                                             

6. Özabacı,N.; Başak, B.(2008) “A Metaphor Analysis of Primary School Teachers’ Perceptions of Students with Learning Disabilities.” The Conference of Special Education 20-25 May 2008. Marmaris, Turkey.

7. Özabacı, N. (2010)“Quality Of Life as a Predictor Of Depression” WCES World Conference On Educational Sciences, 04-08 February 2010.İstanbul, Turkey.

8. Özabacı, N. “The Effectiveness of  Teachers   to Recognize the Symptoms of Depression for Their  Depressive Students” WCES World Conference On Educational Sciences, 04-08 February 2010.İstanbul, Turkey.

9. Türküm,S; Özabacı,N.; Hamamcı,Z.; Mutlu,T.(2012) Do Turkish Psychological Counseling Students Ready To Cope With Violence In The School? What Do Academicians’ Think About Their Students? New Trends on Global Education Conference, New Trends on Global Education Conference, 24-26.09.2012.Kyreniea, Kıbrıs.

10. Özabacı,N.(2013) Cognitive and Family Therapies for Adolescent Depression: Meta Analysis.  International Conference Psychology Education, Guidance & Counselling (ICPEG 2013). 27-28 May. 2013. İstanbul.

11. Özabacı,N, (2013) The Effectiveness of Systemic Family Therapy for Children and Adolescents.  International Conference Psychology Education, Guidance & Counselling (ICPEG 2013). 27-28 May. 2013. İstanbul.

12. Özabacı,N. (2013) The Role of Emotional Intelligence, Family Background in Moral Development for University Youth. The 13 th European  Congress of Psychology (ECP 2013). 9-12 July 2013. Stockholm- Sweden.

13. Özabacı,N.; Körük,S.; Kara,A. (2018) The Development Of The Scale Of The Meaning Of Marriage : A Study Of Validity And Reliability  Evliliğe Yüklenen Anlam Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.Eğitim Araştırmaları Kongresi .(.Nisan  2018) Antalya-Türkiye.

14. Özabacı,N.; Körük,S.; Kara,A. (2018)  Profesyonellerin Psikolojik Danışma Sürecine İlişkin Deneyimleri: Nitel Bir Çalışma. ICES_UBEK.(18-19-20-21-22.04.2018)Antalya-Türkiye.

15. Özabacı,N.; Körük,S (2018 ) Erken Dönem Uyumsuz Şemalar ve Evlilik Uyumu Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Bir Meta-analiz. 20.Uluslararası Rehberlik ve Psikolojik Danışma Kongresi. (Ekim 2018)

16.Sandıkçı,Ç.; Özabacı,N. (2108) Ergenlerde Beş Faktörlü Kişilik Özelliklerinin Riskli Davranışları Yordamasında Sosyal İlişki Unsurlarının Aracı Rolü 20.Uluslararası Rehberlik ve Psikolojik Danışma Kongresi. (Ekim 2018)

17. Altunbaş,T; Özabacı,N. (2018) Duygusal Zeka Programının Öğrencilerin Duygusal Zeka, Atılgan, Saldırgan Ve Çekingen Davranışlarına Etkisinin İncelenmesi 20.Uluslararası Rehberlik ve Psikolojik Danışma Kongresi. (Ekim 2018)

 Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler 

1.Özabacı, N. Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi.(Sınıf Yönetimi (14.Baskı) Ed.,Şişman, M.,Turan S..), Ankara: Pegema Yayıncılık. 2004 .(14 baskı).

2.Özabacı,N. Evlilik Öncesi İlişkiler. (Evlilik Okulu. Ed. Yavuzer, H.) İstanbul: Remzi Kitabevi. 2004.

3.Özabacı, N. (2008) Rehberlik Türleri (Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Rehberlik (6.baskı). Ed. İşmen Gazioğlu,E. İlgar, Ş.) Ankara: Pegema Akademi. 2008.

4. Özabacı, N.(2013) Sosyal Ahlaki ve Duygusal Gelişim (Eğitim Psikolojisi  Robert Slavin Çeviri Ed. Galip Yüksel) Ankara: Nobel yayınevi.

5.Özabacı, N. ; Erkan,Z. (2013) Aile Danışmanlığı, Kuram ve Uygulamaya Genel Bir Bakış. Ankara: Pegem Yayınevi.

6.Özabacı, N; Çoşkun, H.(Editör) (2013). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Lisans Yayıncılık.

7.Özabacı;N. (2017) Yaşlı İle Birlikte Yaşamak: Getirdikleri-Götürdükleri (Yaşlılarda Çatışma ve Stres Ed. A. Sibel Türküm)  Anadolu Üniversitesi Yayınları:Eskişehir.

8.Özabacı,N. (2017) Yaşlılıkta Motivasyon  (Psikososyal Rehabilitasyon Ed. A. Sibel Türküm) Anadolu Üniversitesi Yayınları:Eskişehir

9.Özabacı,N. (2017) (Editör) Psikolojik Danışma Beceri ve Teknikleri. Ankara: Vize Yayıncılık (3. Baskı)

10.Özabacı, N. (Editör) (2019) Çocuk Psikolojisi. Nobel yayınevi: Ankara

11. Akbaş,T. & Özabacı, N. (Editör) (2019) Kuram ve Uygulamaları ile Aile Danışmanlığı Ankara: Pegem Akademi.

12. Özabacı, N. (Editör) (2019) Evlilik ve Yakın İlişkiler. Ankara: Pegem Akademi.

13. Özabacı, N. (Editör) (2019) Aileye ve Eğitime İlişkin Sorunlar ve Çözümler. Ankara: Pegem Akademi.

14. Özabacı, N. (Editör) (2020) Çağımızın Çözüm Arayan Sorunu: Şiddet. Ankara: Pegem Akademi.

 Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler 

1.Özabacı Tiryakioğlu N.(1996) “Okul Başarısızlığı”. Yaşadıkça Eğitim, 47, 17-23.

2.Özabacı N. (2000) Öğrencilerin Kişisel Özellikleri Okuldaki Başarılarını Belirler mi?” Yaşadıkça Eğitim, 65,  27-28.

3.Özabacı N.;Yıldız A.(2000) “Bireyler Neden İşleriyle İlgili Yılgınlık  Yaşarlar ?” Yaşadıkça Eğitim, 65, 29-30.

4.Özabacı, N.(2001) “Demografik Özellikler İle  Okul Başarısızlığına Neden Olan Faktörler Arasındaki İlişkinin İncelenmesiMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi,1, 135-150.(Doktora Tezinden üretilmiştir.)

5. Yenilmez, K., Özabacı, N.(2003) “Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin  Matematik İle İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 13, 310-324.

6.Özabacı,N., İşmen, E., Yıldız, A.(2004) “Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri ile Yılgınlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” Kuramdan Uygulamaya Eğitim Yönetimi., 10 (37) 26-45.

7. Özabacı, N., Acat, M.B.(2005)” Öğretmen Adaylarının Kendi Özellikleri İle İdeal Öğretmen Özelliklerine Dönük Algılarının Karşılaştırılması” Kuramdan Uygulamaya Eğitim Yönetim 11 (42) 211-236..

8. Özabacı,N.,Acat, M.B.(2005) “Sosyo-ekonomik Çevreye göre İlköğretim Öğrencilerinin Başarısızlık Nedenleri” Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1) 145-171..

9. Özabacı, N.,Özmen, M. (2005)“ Tüketici Olmayı Nasıl Öğreniyoruz?” Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi .6 (2) 135-147.

10.Özabacı, N.(2006)”Çocukların Sosyal Becerileri ile Ebeveynlerin Sosyal Becerileri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (1),163-1881.

11. Özabacı N., Sakarya, N., Doğan,M.(2008) “Okul Yöneticilerinin Okuldaki Psikolojik Danışma ve Rehberlik hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (19) 8-22.

12.Karagöz,N.;Tezel,Ö.;Özabacı,N. (2009) “Fen ve Teknoloji Dersinde ki Öğrenme Biçimlerinin Güdülenme Ve Başarıya Etkisi” Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi .10 (2) 277-292.

13. Özabacı, N. Olgun,A. (2011)  “Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Fen Bılgısı Dersıne Ilışkın Tutum, Bılışüstü Becerıler Ve Fen Bılgısı Başarısı Üzerine Bir Çalışma” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (ESOSDER), 10 (37) 93-107.

14.Çakmakçı, E., Özabacı, N. (2013) Drama Yolu İle Karar Verme Becerilerinin Kazandırılması Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (ESOSDER), 12 (44) 18-30

 Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler 

1.Özabacı Tiryakioğlu N.,.(1996)Özürlü Çocuklar ile Çalışan Yönetici ve Öğretmenlerin Motivasyonlarının Karşılaştırılması.” II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi, 58-62, İstanbul (Yüksek Lisans tezinden üretilmiştir.)

2.Özabacı, N, Kılıç, Ö. (2004) Trafikteki Bireyin Psikolojisi ve Denetim” I. Ulusal Trafik Sempozyumu, Polis Dergisi. 41 (10) ,125-135.

3.Kaya,F.,Tezel,Ö., Özabacı, N. (2007) “İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Cinsiyet, başarı ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmesi” Lisansüstü Eğitim sempozyumu ve Çözüm Önerileri Bildirileri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü;  Eskişehir. 623-630.

4. Özabacı, N., Yukselgün, Y. (2008) “İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin İnternet Kullanım Durumlarına Göre Saldırganlık Ve Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi” Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Bildirileri,  Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü,.

5.Özabacı, N. (1999)”Üstün Zekalı Ergenler ile Üstün olmayanların Okul Başarısızlığının Nedenlerine Dönük Algılarının Karşılaştırılması.” 9. Ulusal Özel Eğitim Kongresi. 22-23 Kasım 1999. Eskişehir.

6.Özabacı, N. (2000) “Okul Başarısızlığı Nedenleri Ölçeğinin (OBN) Geliştirilme Çalışması” IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü , 27-30 Eylül 2000, Erzurum. (Doktora Tezinden derlenmiştir.)

7. Özabacı, N. (2007)“İlişki Niteliği Ölçeği Bir Uyarlama Çalışması” V. Evlilik ve Aile Terapileri Kongresi, İstanbul.

8.Özabacı,N.,Haşit,M.,Öztürk,C.Doğan,M.,Ogan,Ş.Sakarya,N.BaşakErgün,B.(2007),”Öğretmen ve Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanına İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yolu ile İncelenmesi” IX. Ulusal Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Kongresi.   17-18-19 Ekim 2007. Çeşme-İzmir.

9.Özabacı,N.(2007) Saldırgan Davranışın İlişki Niteliği ve Duygusal Zeka Açısından İncelenmesi.Uluslarası Duygusal Zeka ve İletişim Sempozyumu 7-9 Mayıs 2007. İzmir,Türkiye.

10.Özabacı,N., Öztürk,F.” (2007) Çocuk ve Ergenlerde Duygu İfade eden Sözcüklerin Analizi” IX. Ulusal Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Kongresi.   17-18-19 Ekim 2007. Çeşme-İzmir.

11.Özabacı, N., Erkan Z. (2009)“ Gençlerin Şiddet kavramını algılama düzeylerinin Metafor analizi yoluyla İncelenmesi” X. Ulusal Psikolojik danışma ve Rehberlik Kongresi. 21-23Ekim 2009 Adana.

12.Gürlü,H. Özabacı ,N. Çavdar, D.(2012) “Sosyoekonomik Düzeyi Düşük Bölgedeki Kadınların Evlilik, Eş Ve Şiddet Kavramları İle İlgili Algılarının Değerlendirilmesi: Bir Sivrihisar Örneği. 1. Kadın Araştırmaları Sempozyumu. 6-8 Mart 2012, Eskişehir.

13.Aydın, M., Çavdar, , D., Özabacı N.(2012) ”    İnternet Haberciliğinde Yer Almış  Kadın Cinayetlerinin İncelenmesi” 1. Kadın Araştırmaları Sempozyumu. 6-8 Mart 2012, Eskişehir.

14. Dursun,A.,Sandıkçı,Ç., Altınok,A.,Özabacı,N (2014) “Kadın Açısından Boşanmış ve Boşanmamış Olmak Yaşam Doyumunu ve Umutsuzluk Durumlarını Etkiler mi?” II. Kadın Araştırmaları Sempozyumu. 2-4 Mayıs 2014, Eskişehir.

15.Çavdar,D., Mutlu,T., Aybek, E. C. Özabacı, N. (2014)” Ahlak ve Duygusal Gelişimde Ebeveyn Rolüne Yönelik Görüşler: Gilligan ve Ahlak Gelişiminde Toplumsal Cinsiyet Farklılıkları Çerçevesinde Nitel Bir Çalışma.” II. Kadın Araştırmaları Sempozyumu. 2-4 Mayıs 2014, Eskişehir.

16.Altınok,A.,Biçen, B:Ş., Gamsız, Ö.,Özabacı,N. (2014) “Boşanmış ve Boşanmamış Kadınların Umutsuzluk Yaşayıp Yaşamamaları Algıladıkları Sosyal Destek Durumlarına Göre Değişiklik Gösterir mi?” II. Kadın Araştırmaları Sempozyumu. 2-4 Mayıs 2014, Eskişehir.

 Diğer yayınlar  

 Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler 

1.Özabacı,N. (2016). Okul Psikolojik Danışmanları Ve Öğretmen Adaylarının Şiddeti Fark Etme  ve Şiddetle Baş Etme Yollarına  Yönelik Yeterlikleri Nelerdir? INTE 2016 International Conference on New Horizons in Education ISSN: 2146-7358. (13-16 Temmuz 2016) Viyana-Avusturya.

 Uluslararası  bilimsel  toplantılarda  sunulan posterler 

1. Özabacı, N.  A Relational Study Of Attachment Styles, Emotional İntelligence And Quality Of Relationship. XXIX International Congress Of Psychology. 25 July 2008, Berlin, Germany.

2.Basak B.; Turkum ,S.; Ozabaci, N. The Relatıonship Between Tendency Towards Vıolence And The Self-Esteem Of Female Unıversıty Student Based Of Theır Gender Role Orıentatıons. 6th International Congress of Cognitive Psychotherapy. 19th-22nd June 2008. Rome (Italy),

3. Turkum ,S.;Basak B.; Ozabaci, N. The Relatıonship Between The Experıence Of Exposed Vıolence And The Socıal Self-Effıcacy Of Female Unıversıty Student Based Of Theır Gender Role Orıentatıons. 6th International Congress of Cognitive Psychotherapy 19th-22nd June 2008. Rome (Italy).

4. Özabacı,N. (2013). Exposure to Domestic Violence: A Meta-analysis for Depression. The 13 th European  congress of Psychology (ECP 2013). 9-12 July 2013. Stockholm- Sweden.

 Görev Aldığı Seminer, Konferans, Panel Ve Benzeri Etkinlikler 

     Özabacı N. “Okul Başarısında Anne-Babanın Rolü” Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Etkinlikleri : Ana- Baba Okulu Eğitim Programı. Beyazıt-İstanbul .21. Şubat 1998.

      Özabacı N. “Evlilik Öncesi İlişkiler” İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi . Evlilik Okulu Projesi. İstanbul. 5 Haziran 1998.

      Özabacı N. “Okul Başarısızlığı” Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Etkinlikleri : Ana- Baba Okulu Eğitim Programı. Batman . Ağustos 1999.

      Özabacı N. “Okul Başarısızlığında Ailenin Etkisi” Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Etkinlikleri : Ana- Baba Okulu Eğitim Programı. Gazi Osman Paşa –İstanbul . Kasım 1999.

      Özabacı N. “Okul Olgunluğu ” Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Etkinlikleri : Batman da Görevli Öğretmenlere yönelik  Eğitim Programı..İstanbul . Nisan,1999.

      Özabacı N.” Gölcük  Çadır Kent Okul Öncesi Eğitim Çalışmaları” ” Çağdaş Yaşamı  Destekleme  Derneği Etkinlikleri. Gölcük .1999-2000.

      Özabacı, N. “Sorun Çözme Grup Çalışması ” 21. Çocuk Kurultayı . İstanbul. Haziran 2000.

      Özabacı, N. “ Çocuklarda Okul Başarısızlığı” Bilecik Milli Eğitim Müdürlüğü. Bilecik Mart 2003.

      Özabacı,N. “Öğretmen Yetiştirmede İnsancıl Yaklaşım” Öğretmen Yetiştirmede Alternatif Yaklaşımlar. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi. 16 Mart 2004. (Panelist)

      Özabacı, N. “Özürlülerin Eğitimi” Her Yönüyle Özel Eğitim  Eskişehir Osmangazi Üniversitesi 2006. (Panelist)

      Özabacı, N. “ Öğrenme Sorunları” Öğrenmenin değişik Faktörler açısından İncelenmesi Uluslar arası Beyin haftası 20 Mart 2008.( Panelist)

      Özabacı, N.  “Sınav Kaygısı”  Eğitim Hattı Programı(Konuşmacı) Ankara:  TRT   Mayıs-2008.

      Özabacı,N.  “Eğitim, Okul ve Toplumu Yeniden Düşünmek” Eskişehir: Kanal 26  Haziran-2008

      Özabacı, N."Polis memuru Adaylarının Eğitim Programı" Düzenleyen :Emniyet Genel Müdürlüğü (Eğitimci) (2008)

      Özabacı,N. Duygusal Zeka. Uluslararası Beyin Haftası  Mart 2009 Eskişehir Türkiye (Konferans)

      Özabacı, N. Sakatlar Haftası programı” Eskişehir: Kanal 26  Haziran-2009.

       Özabacı, N. “8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu.” Düzenleme Kurulu Üyeliği  (Mayıs 2009).

      Özabacı N. “Kadın ve Bilim” Eskişehir Kanal 3. Ağustos 2010.

      Özabacı,N. “ Başarılı Öğretmen Nasıl Olunur?” Özel Altın Nesil Okulları. İnegöl/Bursa. Ağustos 2010. (Konferans)

      Özabacı, N. “ Kadın Akademisyen Buluşmaları:  Eskişehir Osmangazi ÜniversitesiESKAM: Düzenleyen (Ekim 2010).

      Özabacı, N. “ Değişim Öncüleri ProgramıEskam : Düzenleyen (Kasım 2010).

      Özabacı, N. “III. Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bilim Kurulu Üyeliği (Aralık 2010).

      Özabacı, N. “Bilimde ve Sanatta Kadın” Esogü Tv. Kanalı (Aralık 2010).

      Özabacı, N. “XI.  Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi” Bilim Kurulu Üyeliği (Ekim2011).

      Özabacı, N.  “Değerler Eğitimi Sempozyumu : Sosyal ve Kurumsal Yönleriyle Değerler Eğitimi” Düzenleme Kurulu üyeliği ( Ekim 2011).

      Özabacı,N. 1. Kadın Araştırmaları Sempozyumu  (Düzenleyen) Eskam(Ekişehir Osmangazi Üniversitesi Kadın Araştırma ve Uygulama Merkezi)Eskişehir. 6-8 Mart 2012

      Özabacı,N. 1. Kadın Araştırmaları Sempozyumu  “ Birey Olma Yolunda Kadın”(Panelist) Eskam(Ekişehir Osmangazi Üniversitesi Kadın Araştırma ve Uygulama Merkezi)Eskişehir. 6-8 Mart 2012.

      Özabacı,N. Hiperaktivite ve Dikkat Eksikliği Olan Çocuklar  Fen Fakültesi Fizik Kulübü. Mayıs 2013.

      Özabacı,N. Lider Öğretmen Semineri Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü . Eylül 2013

      Özabacı,N. Aile Danışmanlığı Sertifika Programı Koordinatör, Eğitici. Eskişehir ESOGÜSEM. Şubat-Haziran 2013

      Özabacı,N. . Aile Danışmanlığı Sertifika Programı, Eğitici. Manisa. ESOGÜSEM. Mart-Haziran 2013

      Özabacı,N. . Aile Danışmanlığı Sertifika Programı, Eğitici.İzmit.ESOGÜSEM. Mart-Haziran 2013.

      Özabacı,N. Çocuklarımızı tanıyalım. Özel Seğmen Eğitim kurumları. İzmit. Mart 2014.

      Özabacı,N.  Aile Danışmanlığı Sertifika Programı, Eğitici.Eskişehir .ESOGÜSEM.2014  Kasım-Mart 2014.

      Özabacı,N. İyi Bir Evlilik için Ne Gerekir? TRT Radyosu Gecenin İçinden Programı. Nisan 2014.

Özabacı, N. “Sınav Kaygısı”. Şehir Gaffar Okan Ortaokulu. Nisan 2014.

Özabacı, N. “20.  Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi” Bilim Kurulu Üyeliği (Ekim 2018).

 Projeler 

-Öğretmenler için  Çocuk İstismarı ve İhmali  Hizmet içi Eğitim Programı. Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü, Eksi 25 Derneği, Hollanda Hükümeti Büyükelçiliği MATRA İnsan Hakları Programı Ortak Projesi .(Proje Danışmanı)  (01.09.2017-31.08.2019).

-Gençlerin Ahlaki Yargı Yetenekleri ile Duygusal Zeka Düzeyleri ve Aile Geçmişleri üzerine bir inceleme. (Proje Yürütücüsü) BAP Projesi  ESOGÜ (201321037) (Eylül 2012-mayıs2015)

-Psikolojik Danışmanlar Okulda Şiddetle Baş Etmeye Hazırlar mı? Anadolu üniversitesi BAP Projesi, (Proje No: 1104E071) Proje Çalışanı,  Nisan 2011.

-Nar Taneleri Projesi , Milli Eğitim Bakanlığı ve Boyner A.Ş. Ortak Projesi,  Mentör, 2009-

-Küçük Adımlar Erken Eğitim Projesi,  İstanbul Üniversitesi Araştırma Fonu Projesi, Proje çalışanı, 1998-2000

-Sokak Çocukları Projesi, İstanbul Üniversitesi Araştırma Fonu Projesi, Proje Çalışanı,1997-1999.

-Gölcük Depremzede Çocuklara yönelik Okulöncesi (Çadır Okul) Eğitim projesi, Çağdaş Yaşamı destekleme Derneği- İstanbul Üniversitesi ortak Projesi, Proje Çalışanı, 1999.