Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere temel bireyle psikolojik danışma uygulamasını uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin İçeriği:
Bireyle psikolojik danışma işleyişi, süreci ve dinamikleri ile ilgili uygulamaları kapsamaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım Yöntemi, 2: Örnek Olay Yöntemi, 3: Tartışma 4: Gösteri Yöntemi, 5: Grup Çalışması 6: Mikro Öğretim 7: Problem Çözme Yöntemi 8. Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav B: Çoktan Seçmeli Test C: Boşluk Doldurma D:Doğru/Yanlış E: Sözlü Sınav F: Portfolyo G: Performans Tipi I: Rapor
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Grupla psikolojik danışma hakkında kapsamlı bilgi edinir. | 2,3,5,9 | 1,2,3,8 | I |
2) Grupla psikolojik danışmayı, grup rehberliğinden ve grup psikoterapisinden ayırır. | 2,3,5,9 | 1,2,3,8 | I |
3) Grup süreci hakkında bilgi edinir. | 2,3,5,9 | 1,2,3,8 | I |
4) Grupla psikolojik danışma temel kavramlarını bilir. | 2,3,5,9 | 1,2,3,8 | I |
5) Grup liderliği hakkında bilgi kazanır. | 2,3,5,9 | 1,2,3,8 | I |
6) Grupla psikolojik danışma tekniklerini öğrenir. | 2,3,5,9 | 1,2,3,8 | I |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Genel Bilgilendirme | Danışmanlık |
3 | Süpervizyon | Danışmanlık |
4 | Süpervizyon | Danışmanlık |
5 | Süpervizyon | Danışmanlık |
6 | Süpervizyon | Danışmanlık |
7 | Süpervizyon | Danışmanlık |
8 | Süpervizyon | Danışmanlık |
9 | Süpervizyon | Danışmanlık |
10 | Süpervizyon | Danışmanlık |
11 | Süpervizyon | Danışmanlık |
12 | Süpervizyon | Danışmanlık |
13 | Süpervizyon | Danışmanlık |
14 | Genel değerlendirme ve kapanış |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Psikolojik Danışma İlke & Teknikleri, Harold Hackney & Sherry Cormier |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Gerekli dokümanlar e-posta yoluyla gönderilmektedir. |
Ödevler | Uygulamalar |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev | 6 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır. | X | |||||
2 | Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler. | X | |||||
3 | Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir. | X | |||||
4 | Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. | X | |||||
5 | Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar | X | |||||
6 | Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar. | X | |||||
7 | Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar | X | |||||
8 | Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır | X | |||||
9 | Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler | X | |||||
10 | Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | 15 | 1 | 15 |
Final | |||
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |