• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PCG 234
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
2
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, eğitim alanında görev yapacakların, program geliştirmeye dönük bilgi, beceri ve tutumlar geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Program Geliştirmeyle İlgili Temel Kavramlar; Program Geliştirmenin Temelleri Program Türleri; Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Tarihi, Felsefi, Psikolojik, Toplumsal; Eğitim Programının Öğeleri: Amaç, İçerik, Öğretme-öğrenme süreçleri, Değerlendirme; Program Geliştirme Modelleri; Eğitim Program Tasarımı Yaklaşımları; Program Geliştirme Süreci: Amaçların aşamalı sınıflaması, Amaçların ve davranış amaçlarının saptanması ve yazılması, İçeriğin seçimi ve düzenlenmesi, Öğretim ve sınama durumlarının düzenlenmesi; Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar; Uygulamalı Program Tasarısı Hazırlama.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk -doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar. 4,6,7,9 1,3,6 6
Program geliştirme alanında yer alan önemli ilkeleri (hedef, amaç, kazanım ilişkisi, tasarım ve uygulama farkını, geliştirme, uygulama ve değerlendirme ilişkisini vb. kavrar 9,12 1,3,6 6
Program ve öğretim ilişkisini sorgular. 4,6,7,9 1,3,6 6
Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 4,6,7,9 1,3,6 6
Hazırladığı programı program geliştirme ölçütleri açısından değerlendirir. 4,6,7,9 1,3,6 6

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Program Geliştirmeye Giriş  
2 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri  
3 Program Geliştirme ilkeleri  
4 Eğitimde Hedeflerin Belirlenmesi  
5 Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor alanda hedef oluşturma  
6 İçeriğin belirlenmesi, içerik geliştirme  
7 İçeriğin belirlenmesi, içerik geliştirme  
8 Eğitim Durumları  
9 Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri  
10 Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri  
11 Program Değerlendirme ve ölçme değerlendirme ilişkisi  
12 Program Değerlendirme Yaklaşımları  
13 Program Taslaklarının Sunulması ve Değerlendirilmesi  
14 Program Taslaklarının Sunulması ve Değerlendirilmesi  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Demirel, Ö. (2010). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA.
Erkan, S. (2006). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel.
Diğer Kaynaklar OKULLARDA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE

REHBERLİK UYGULAMALARI, Ragıp Özyürek, Pegem Yay.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100
DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak         X  
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek         X  
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak       X    
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek     X      
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak            
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak     X      
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak       X    
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak     X      
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak       X    
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek   X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ara Sınav - - -
Kısa Sınav - - -
Ödev 2 5 10
Final - - -
Toplam İş Yükü     50
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2
Dersin AKTS Kredisi     2