• Türkçe
  • English

Ünvan: 
Prof. Dr.
Bölüm: 
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Görevi: 
Bölüm Başkanı
E-posta: 
ydiker@yeditepe.edu.tr
Çalışma Türü: 
Tam Zamanlı

Akademik

Biyografi

Öğrenim Durumu

Derece

Alan

Üniversite

Yıl

Lisans

Eğitim Programları ve Öğretim

Hacettepe Üniversitesi

2000

Y. Lisans

Eğitim Programları ve Öğretim

Hacettepe Üniversitesi

2004

Doktora

Eğitim Programlar ve Öğretim

Hacettepe Üniversitesi

2009

 

Akademik Unvanlar

Derece

Alan

Üniversite

Yıl

Doçent

Eğitim Programları ve Öğretim

Yeditepe Üniversitesi

2016

Profesör

Eğitim Programları ve Öğretim

Yeditepe Üniversitesi

2022

 

Akademik Görevler

Unvan

Üniversite

Yıl

Eğitim Fakültesi Dekanı Yeditepe Üniversitesi 2022 -
Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Yeditepe Üniversitesi 2020-2022
Eğitim Bilimleri Bölümü Bölüm Başkanı  Yeditepe Üniversitesi 2019-2022
Eğitim Programları ve Öğretim ABD Başkanı Yeditepe Üniversitesi 2019-2022
EDU7 Dergi Editörü  Yeditepe Üniversitesi 2017 -
Akreditasyon Sorumlusu  Yeditepe Üniversitesi 2012-2022
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyesi  Yeditepe Üniversitesi 2012-

 

Yönettiği Tezler

Yüksek Lisans Tezleri

  1. Gülce Kunter (2023) Uluslararası Değişim Programına Devam Eden Türk ve Yabancı Üniversite Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Özellikleri ile Yaşamboyu Öğrenme Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı
  2. Özer Korkmaz (2022) Sq3r (İSOTEG) Okuduğunu Anlama Stratejisinin İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı.
  3. Seda Yalçın (2022) Üniversite Öğrencilerinin 21.Yy Öğrenen Becerileri ve Dijital Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı.
  4. Umman Öncan (2021) The Relationship Between Metacognitive Skills and Innovative Work Behaviour: ICT Sector in Turkey. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı.
  5. İrem Korur (2021) The Investigations Of Scholars’ Academic Procrastination Levels In Terms Of Different Variables. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı.
  6. Tijen Bayar Kulig (2021) Lisans Öğrencilerinin Merak ve Keşfetme Özelliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı.
  7. Gizem Uygun (2021) Uluslararası Bakalorya Programında Uygulanan Kimya Dersi 11-12. Sınıf Öğretim Programının MEB Kimya Dersi Öğretim Programı İle Karşılaştırılması. Yeditepe Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı.
  8. Yaprak Kara (2020) Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Konuşma Bozukluklarına Sahip Öğrencilerin Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Yeditepe Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı.
  9. Ece Öztürk (2020) MEB Ortaöğretim Matematik Dersi ve Kanada Ontario Eyaleti Matematik Dersi Öğretim Programlarının Program Ögeleri Açısından Karşılaştırılması. Yeditepe Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı.
  10.  Mevhibe Burcu Tüfekçioğlu (2020) An Investigation of Secondary School Student’s Learning Conceptions and Attitudes Towards Learning Foreign Language in Terms of Variables. (Ortaokul Öğrencilerinin İngilizce Öğrenme Anlayışlarının ve Yabancı Dil Öğrenmeye İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi) Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı.
  11. Ömür Köylü (2020) Nefes Eğitim Programının Beden Duyum Algısı ve Kaygı Üzerine Etkililiğinin İncelenmesi. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı.
  12. Duygu N. Harman (2019) A Study on Exploring The Relationship Between The Systems Thinking Skills And Writing Skills of English Preparatory Schools’ Students. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı.
  13. Ülker Şirin Soyöz (2019) A Needs Analysis of an Online Community of Teacher Educators for Their Continuing Professional Development. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı.
  14. Merve Baykal (2019) Akademisyenlerin Program Bağlılığına (Curriculum Fidelity) İlişkin Görüşleri. Yeditepe Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı.
  15. Erkan Avcı (2018) Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitim İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi (Kadıköy İlçesi). Yeditepe Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı.
  16. Deniz Demet Avcıbaşı (2018) Examining The Predictive Role of The Perceived Social Support Levels of 5th, 6th, 7th, 8th Grades on Their Empathy Skills and Academic Self Concept. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı.
  17. Büşra Betül Aydın, (2015). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Başarı Güdüsü ve Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi, Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı.
  18. Görücü Erendiz, (2014). Altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yeditepe Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı.

Doktora Tezleri

  1. Atilla Ergin (2024) A Model for the Predictive Power of University Students Common Intellectual Experience, Design Thinking and Digital Literacy Skills on Metacognitive Thinking Skills. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı.
  2. Esra Sezgin (2022) The Effect of the Fifth Grade Cultural Quotient Curriculum on Students’ Cultural Quotient and Critical Thinking Skills. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı.
  3. Eray Sevingil (2023) University Students’ Sustainability Development Awareness In An Emdedded Course Design. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı.
  4. Şerife Ertuğrul (2021-Devam Ediyor) The Effect of Symbol Teaching on Students’ Academic Success and Abstract Thinking Skills in Elementary Level Mathematics. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı.
  5. Merve Oflaz (2022- Devam Ediyor) A Structural Equation Model On Intercultural Awareness Of Learners Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı.
  6. Muhammet Küpeli (2021-Devam Ediyor) Teachers’ and Prospective Teachers’ Views on their Social Advocacy Roles. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı.
  7. Gül Eşşizoğlu (2020-Devam Ediyor) Examining The Relationship Between Working Memory And Number Sense. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı.
  8. Elmas Onbaşı Gül (2020-Devam Ediyor) A Community of Inquiry Facilitated (COI) Curriculum Design For Reflective Thinking Skills. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı.
  9. Nimet Üstündağ (2020-Devam Ediyor) The Effect of Differenced Curriculum on Turkish Language Skills of 3rd Grade Students of Primary School: A Case Study. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı.
  10. Emel Karakuş (2018-Devam Ediyor) Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Yaratıcı Yazarlık Eğitim Programının Akademik Başarı ve Eleştirel Düşünme Becerisine Etkisinin İncelenmesi. Yeditepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı.
  11. Assel Assanova, L.N. Gumilyov Eurasian National University (Nur-Sultan, Republic of Kazakhstan)
  12. Nursulu Belessova, L.N. Gumilyov Eurasian National University (Nur-Sultan, Republic of Kazakhstan)
  13. Togzhan Otarova, L.N. Gumilyov Eurasian National University (Nur-Sultan, Republic of Kazakhstan)
Verdiği Dersler
Yayınlar

 Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler 

  • Ergin, A., and Diker-Çoşkun, Y. (2022). Views of academicians on design thinking skills in different disciplines in higher education. Journal of Educational Theory and Practice Research. 8 (1), 30-45. doi: 10.38089/ekuad.2022.96 Uluslararası Hakemli Dergi Indeks Copernicus, SOBİAD.
  • Ergin, A., Mutlu, E., & Diker-Çoşkun, Y. (2021). Examination of the relationship between engineering faculty students’ academic procrastination behaviors and problem solving skills. The Journal of International Education Science, 27 (8), 35-62. doi:1029228/INESJOURNAL.51397 Indeks EBSCO
  • Ergin, A., Diker-Çoşkun, Y., Mutlu, E., Kambur, S. & Altunbaş, B.B. (2020). Determining the relationship between high school students' critical thinking dispositions and reflective thinking skills. International Journal of Educational Researchers, 11(3), 17-34. Indeks EBSCO, SOBİAD
  • Ergin, A., Diker-Çoşkun, Y. & Mutlu, E. (2019). Are academic procrastination behaviours of engineering students related to their mindfulness levels? International Journal of Educational Researchers, 10(4), 1-19. Indeks EBSCO, SOBİAD
  • Şirin-Köse, A., Diker-Çoşkun, Y. (2015) Determination of continuing educational needs of school psychological counselors. (Okul psikolojik danışmanlarının sürekli eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi.) International Journal of Curriculum and Instructional Studies. 5(9), 105-122. Indeks ERIC
  • Diker-Çoşkun, Y. (2015). An experimental study of metacognitive reading strategies: Do authentic intellectual reading materials work? International Journal of Teaching and Case Studies, 6(2), 140-156. doi: 10.1504/IJTCS.2015.071271. Index: Q3 British Education Index
  • Diker-Çoşkun, Y. (2015). Promoting digital change in higher education: Evaluating the curriculum digitalisation. Journal of International Education Research (JIER), 11(3), 197-204. https://doi.org/10.19030/jier.v11i3.9371 Index: ERIC

 Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler 

  • Diker-Çoşkun, Y., Soyöz, Ş. ve diğerleri (2021, Kasım, 4-6) Secondary level students' opinions on effective presence in online education. [Bildiri sunumu]. IX. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2021), İzmir, Türkiye.
  • Diker-Çoşkun, Y. (2016, Eylül, 27-29) An experimental study of metacognitive reading strategies. [Bildiri sunumu]. Second 21st Century Academic Forum Conference at Harvard University: “Teaching, Learning, and Research in the"Just Google It" Age, Boston, Massachusetts, USA.
  • Diker-Çoşkun, Y. & Kızılkaya-Cumaoğlu G. (2015, Haziran, 8-10). Avrupa dijital yeterlikler çerçevesi: Türkiye örneği. [Bildiri sunumu]. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye.
  • Diker-Çoşkun Y. & Aydın, B. B. (2015, Haziran, 10-12). Investigation of academic self-concept of eighth grade students in terms of various variables towards mathematics. [Bildiri sunumu]. ISER, World Conference on Education “A framework and research agenda for 21st century education”, 8-9.
  • Diker-Çoşkun, Y., Kızılkaya-Cumaoğlu, G. (2013). Scale of teachers’ beliefs on the effect of the use of mobile devices on students. In A. Isman, C. Sexton, T. Franklin, & A.
  • Eskicumali (Eds.). 4th International Conference on New Horizons in Education (pp. 2299-2306). Elsevier Publishing. (Tam metin bildiri). doi: 10.1016/j.sbspro.2013.12.263
  • Diker-Çoşkun, Y., Garipağaoglu, Ç. & Tosun, Ü. (2013). Analysis of the relationship between the resiliency level and problem solving skills of university students. In T. Bozkurt, & M. Demirok (Eds.) 4th World Conference on Psychology, Counseling and Guidance. Elsevier Publishing. (Tam metin bildiri). https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.766
  • Garipağaoğlu, Ç., Kılıç, H., Diker-Çoşkun, Y. (2012). Pre-service teachers’ need for cognition. In A. İsman (Ed.). 3rd. International Conference on New Horizons in Education - INTE, (pp. 148- 154). Elsevier Publishing. (Tam metin bildiri). http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.488
  • Diker-Çoşkun Y. & Demirel M. (2011, Mayıs, 27-29). Yükseköğretimde yaşam boyu öğrenme. [Bildiri sunumu]. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar (UYK-2011) International Higher Education Congress: NewTrends and Issues.
  • Diker-Çoşkun Y. (2010). School counselors’ views about the individualized educational program practices. In H. Keser, Z. Ozcinar, & S. Kanbul (Eds.). WCLTA- World Conference on Learning, Teaching and Administration. (pp. 1629-1633). Elsevier Publishing. (Tam metin bildiri). doi: 10.1016/j.sbspro.2010.12.377
  • Diker-Çoşkun. Y. & Demirel. M. (2010). A study on the assesment of undergraduate students’ learning preference. In H. Uzunboylu, N. Çavuş. World Conference on Educational Sciences, (pp. 4429-4435). Elsevier Publishing. (Tam metin bildiri). doi:10.1016/j.sbspro.2010.03.706
  • Diker-Çoşkun, Y., & Demirel. M. (2010). Lifelong learning tendency scale: the study of validity and reliability. In H. Uzunboylu, N. Çavuş. World Conference on Educational Sciences, 5, (pp. 2343-2350). Elsevier Publishing. (Tam metin bildiri). doi: 10.1016/j.sbspro.2010.07.461, Atıf Sayısı: 5.
  • Diker-Çoşkun, Y., Tosun Ü., & Akgül, E. (2009). Classroom teachers styles of using and development materials of inclusive education. 4th World Conference on Psychology, Counseling and Guidance, (pp. 2758-2762). (Tam metin bildiri) doi: 10.1016/j.sbspro.2009.01.489, Atıf Sayısı: 3
  • Demirel, M. & Diker-Çoşkun, Y. (2008). Hayat bilgisi dersi öğretim programının bütünleştirilmiş öğretim yaklaşımı açısından değerlendirilmesi. In B. Özer, H. Yaratan & H. Caner (Eds.). International Conference on Educational Science, (pp. 605-615). (Tam metin bildiri)
  • Demirel M. & Diker-Çoşkun Y. (2008, Ekim, 23-25). The structures and functions of universities’continuing education centers in Turkey. [Poster sunumu]. 11th International Conference- Further Education in the Balkan Countries, Konya, Türkiye.

 Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler 
 Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar 

  • Diker-Çoşkun, Y. (2021). Eğitimciler ve ebeveynler için kriz zamanlarında eğitim. Y. Diker Çoşkun içinde (Ed.). Eğitim Yayınevi. (ISBN: 9786257405744)

 Yazılan ulusal/uluslararası kitaplardaki bölümler 

  • Diker-Çoşkun, Y., E. Öztürk. (2022) Ö. Demirel (Ed.). Gelecek İçin Eğitim. Yüksek Performanslı Eğitim Sistemlerinden Öğrendiklerimiz. (ss. 188-196) PEGEM Yayıncılık. ISBN 978-625-8044-76-8
  • Diker-Çoşkun, Y. (2021). Stem (fetemm) eğitim programı model ve yaklaşımları. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman içinde (Ed.). Eğitim teknolojileri okumaları. (ss. 475-491). PEGEM Yayıncılık. ISBN 978- 25-8044-24-9. doi: 10.14527/9786258044249
  • Yılmaz, Ü. Ş. & Diker-Çoşkun, Y. (2020). Bridging theory and practice for educational sciences (2020). A. Kabadayı içinde (Ed.). An online community of teacher educators: their needs and challenges during their professional journey. Livre de Lyon. (ISBN: 978-2-38236-182-5).
  • Diker-Çoşkun, Y. (2019). Turkey and Turkish studies special edition. M. Uydacı içinde (Ed.). An overview of the curricular reform issues in Turkey in terms of European Qualifications Framework. Athens Institute for Education and Research Online Book. (ISBN: 978-960-598-243-0).
  • Kızılkaya-Cumaoğlu G. & Diker-Çoşkun, Y. (2018). Siber zorbalık: Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Programlarındaki yeri. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman içinde (Eds.). Eğitim teknolojileri okumaları. TOJET -The Turkish Online Journal of Educational Technology. (ISBN 978-605-4735-94-5) w.tojet.net/e-to_2018.pdf
  • Diker-Çoşkun, Y. (2018). Entelektüel beyin. H. Kılıç & Y. Diker-Çoşkun içinde (Eds.). Eleştirel düşün. Öğren sorgula üret. Yeditepe Üniversitesi Yayınları. (ISBN: 9789753070744)
  • Kızılkaya-Cumaoğlu & Diker-Çoşkun, Y. (2017). Avrupa dijital yeterlikler çerçevesi: Öğretim programları ile bütünleştirme. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman içinde (Eds.). Eğitim teknolojileri okumaları. Pegem Yayınları. (ISBN 978-605-4735-94-5)
  • Öğreten Etkinliklerim (İlköğretim1-5. Sınıf) (2004) Yelkin Diker Çoşkun, Hasan Pektaş. Pasifik Yay.

 Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler 

  • Öztürk E. & Diker-Çoşkun, Y. (2022). Türkiye ve Ontario ortaöğretim matematik dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6(2), 188-202. ULAKBİM. https://doi.org/10.34056/aujef.1014046 ULAKBİM
  • Karakuş, E., Esra M., Diker-Çoşkun, Y. (2018). Toplumsal cinsiyet eşitliği açısından eğitim programlarının incelenmesi. İstanbul Üniversitesi Kadın Araştırmaları Dergisi. 2(17), 31-57. ULAKBİM Yörük, B., Türker, İ. , Özen, E. , Özbozdoğanlı, D. , Müezzinoğlu, M. , Fındık, D. , Bilecen, A. & Diker-Çoşkun, Y. (2017). Case study on using problem based learning approach in dentistry education. Edu7 Eğitim Fakültesi Dergisi. 6(8), 54-68.
  • Diker-Çoşkun Y. (2013). Türkçe ders kitaplarının PISA sınavı okuma ölçütleri açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(26), 22-43. ULAKBİM
  • Kızılkaya-Cumaoğlu G. & Diker-Çoşkun Y. (2012). Öğretmenlerin akademik erteleme davranışı ile teknoloji kullanımı arasındaki ilişki. Turkish Studies, 7(4), 2237-2247, doi:dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4140
  • Diker-Çoşkun Y., Kızılkaya-Cumaoğlu G. & Seçkin H. (2013). Bilgisayar öğretmen adaylarının bilişim alanıyla ilgili okuryazarlık kavramlarına yönelik görüşleri. International Journal of Human Sciences, 10(1), 1259-1271. doi:10.14687
  • Öztuna-Kaplan A. & Diker-Çoşkun, Y. (2012). Proje tabanlı öğretim uygulamalarında karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerilerine yönelik bir eylem araştırması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 137-159.
  • Diker-Çoşkun, Y. & Öztuna-Kaplan, A. (2011). Öğretmenlerin problem çözme yeterlik algıları ve yeni yaklaşımları uygulamada yasadıkları problemler. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 164-150.
  • Diker-Çoşkun Y. & Demirel M. (2012). Lifelong learning tendencies of university students. Journal of Hacettepe University Education Faculty (42), 108-120.
  • Diker-Çoşkun Y. & Demirel M. (2009). Üniversite öğrencilerinin meraklılık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(18), 111-134.
  • Demirel M. & Diker-Çoşkun Y. (2010). Case study on ınterdisciplinary teaching approach supported by project based learning. The International Journal of Research in Teacher Education, 2(3), 28-53.

 Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler 

  • Diker-Çoşkun Y. & Kızılkaya-Cumaoğlu G. (2014, Eylül, 4-6). Entelektüel deneyim ölçeği’nin Türkçeye uyarlama çalışması. 23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye.
  • Diker-Çoşkun, Y. & Kılıç H. (2010, Mayıs, 13-15). Öğretmen adaylarının öz yetkinliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. [Bildiri sunumu]. I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye.
  • Diker-Çoşkun, Y. & Tosun, Ü. Okul Psikolojik Danışmanlarının İlköğretim Rehberlik Programına İlişkin Görüşlerinin Program Ögeleri Açısından İncelenmesi. 19. Eğitim Bilimleri Kongresi.
  • Diker-Çoşkun Y. & Kılıç H. (2009). Öğretmen Adaylarının Eğitsel Amaçlı Internet Kullanım Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. 19. Egitim Bilimleri Kongresi.
  • Demirel, M. & Diker-Çoşkun Y. (2009, Ekim, 1-3). Üniversite ögrencilerinin meraklılık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. [Bildiri sunumu]. 18. Ulusal Egitim Bilimleri Kurultayı. İstanbul, Türkiye.
  • Diker-Çoşkun Y. & Tosun Ü. (2008, Mayıs, 2-4). İlköğretimde ı. kademe ders kitaplarının kaynaştırma eğitimi açısından incelenmesi. [Bildiri sunumu.] VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye.
  • Demirel, Ö., Epçaçan, C., Diker-Çoşkun, Y. & Seçkin, H. (2005, Eylül, 28-30). Standartlara dayalı okuduğunu anlama becerilerine ulaşmada etkin öğrenmenin erişi ve tutuma etkisi. [Bildiri sunumu]. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli, Türkiye.

 Diğer yayınlar 

  • ERG-Eğitim Reformu Girişimi. Eğitim İzleme Raporu (2020) Eğitimin İçeriği- Arka Plan Raporu Yazar
  • ERG-Eğitim Reformu Girişimi. Eğitim İzleme Raporu (2019) Eğitimin İçeriği- Arka Plan Raporu- Değerlendirme
  • ERG-Eğitim İzleme Raporu (2016-2017) Öğretim Programları- Arka Plan Raporu Yazar
  • ERG-Eğitim İzleme Raporu (2015-2016) Eğitimin İçeriği- Arka Plan Raporu Yazar