Ders Kodu: 
EDEM 104
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, matematik programında geometri, istatistik ve olasılık öğrenme alanlarındaki temel kavramları ve bunların birbiriyle ilişkilerini tartışmaktır.
Dersin İçeriği: 

Matematik programında geometri, istatistik ve olasılık, öğrenme alanlarındaki (temel geometrik kavramlar ve çizimler, üçgen ve dörtgenler, üçgenler, uzunluk ve zaman ölçme, alan ölçme, geometrik cisimler, açılar, doğrular ve açılar, çember, çember ve daire, sıvı ölçme, dönüşüm geometrisi, çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri, eşlik ve benzerlik, veri toplama ve değerlendirme, veri analizi, basit olayların olma olasılığı) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri, bu kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Boşluk doldurma D. Doğru -Yanlış E. Sözlü sınav F. Portfolyo G. Performans H. Rapor

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öklit geometrisinin temel kavramlarını açıklar. 1, 2 1, 7 A, E
2) Temel geometrik çizimleri yapar. 1, 2, 9 1, 7 A, E
3) Öklit geometrisinin temel kavramları ile ilgili problemleri çözer ve ispat yapar. 1, 2, 3, 4 1 A, E
4) Veri analizi ile ilgili temel kavramları açıklar. 1, 3, 4 1 A, E
5) Veri toplama ve yorumlama ile ilgili problemleri çözer. 1, 3, 4 1, 7 A, E
6) Olasılık kavramını açıklar ve problemler çözer. 1, 3, 4 1, 7 A, E

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öklit geometrisinin özellikleri  
2 Doğru ve açılar  
3 Temel çizimler  
4 Üçgenler  
5 Dörtgenler  
6 Çember ve daire  
7 Ölçü birimleri  
8 Ara Sınav  
9 Dönüşüm geometrisi  
10 Veri toplama  
11 Merkezi eğilim ve yayılım ölçüleri  
12 Grafik çizme ve yorumlama  
13 Basit olasılık  
14 Olasılık problemleri  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Eves, H. (1990). Foundations and fundamental concepts of mathematics. New York: Dover
Diğer Kaynaklar TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Sınıf içi uygulamalarda kullanılacak etkinlik yaprakları
Ödevler  

 

Sınavlar Ara sınav, kısa sınav, final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 40
Final Sınavı 1 40
Kısa sınav 2 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlköğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.         X
2 Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular.         X
3 Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular.         X
4 İlköğretim matematik ve geometri öğretim programlarının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarına uygun olarak matematik ve geometri öğretim sürecini planlar.   X      
5 Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik ve geometri derslerinde uygular.   X      
6 Matematik ve geometri öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir.       X  
7 Matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir.     X    
8 Matematik ve geometri öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. X        
9 Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. X        
10 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Sayısı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ara Sınav 1 5 5
Kısa sınav 2 2 4
Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü     59
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2,36
Dersin AKTS Kredisi     2