SSCI, SCI, SCI-Expanded veya AHCI Kapsamındaki Dergilerde Yayımlanmış Makaleler
- Erbas, D. (2010). A collaborative approach to implement positive behavior support plans for children with problem behaviors: A comparison of consultation versus consultation and feedback approach. Education and Training in Developmental Disabilities, 45(1), 94–107. (Q4-SSCI) (BAŞLICA ESER)
- Turan, Y., Erbas, D., Yucesoy-Ozkan, S., & Ulke-Kurkcuoglu, B. (2010). Turkish special education teachers’ reported use of positive and reductive interventions for problem behaviors: An examination of the variables associated with use. Journal of Positive Behavior Interventions, 12(4), 211–221. (Q1-SSCI) (BAŞLICA ESER)
- Erbas, D., Turan, Y., Gulec-Aslan, Y., & Dunlap, G. (2010). Attributions for Problem Behavior as Described by Turkish Teachers of Special Education. Remedial and Special Education, 31(2), 116–125. (Q1-SSCI) (BAŞLICA ESER)
- Togram, B. & Erbas, D. (2010). The effectiveness of ınstruction on mand model–one of the milieu teaching techniques. Eurasian Journal of Educational Research, 38(1), 198–215. (Q3-SSCI) (BAŞLICA ESER)
- Dincer, B. & Erbas, D. (2010). A description of communication breakdown repair strategies utilized by nonverbal children with developmental delays. Education and Training in Developmental Disabilities, 45(3), 400-409. (Q2-SSCI) (BAŞLICA ESER)
- Erbas, D., Tekin, E., & Yucesoy, S. (2006). Teaching special education teachers how to conduct functional analysis in natural settings. Education and Training in Developmental Disabilities, 41(1), 28–36. (Q2-SSCI) (BAŞLICA ESER)
- Erbas, D., Yucesoy, S., Turan, Y., & Ostrosky, M. (2006). Turkish special education teachers’ implementation of functional analysis in classroom settings. Education and Training in Developmental Disabilities, 41(2), 155–162. (Q2-SSCI) (BAŞLICA ESER)
- Erbas, D., Turan, Y., Ozen, A., & Halle, J. (2006). The effect of an adapted cover write method to word-naming and spelling to students with developmental disabilities in Turkiye. Education and Training in Developmental Disabilities, 41(4). 357–364. (Q2-SSCI) (BAŞLICA ESER)
- Erbas, D. (2005). Responses to communication breakdowns by nonverbal children with developmental disabilities. Education and Training in Developmental Disabilities, 40(2), 145–157. (Q2-SSCI)
- Erbas, D., Ozen, A., & Acar, Ç. (2004). Comparison of two approaches for identifying reinforcers in teaching figure coloring to students with Down Syndrome. Education and Training in Developmental Disabilities, 39(4), 253–264. (Q4-SSCI)
- Batu, S., Ergenekon, Y., Erbaş, D., & Akmanoğlu, N. (2004). Teaching pedestrian skills to children with developmental disabilities. Journal of Behavioral Education, 13(3), 147–164. (Q1-SSCI).
- Topbaş, S., Maviş, İ., & Erbaş, D. (2003) Intentional communicative behaviours of Turkish-speaking children with normal and delayed language development. Child: Care, Health & Development, 29(5), 345–355. (Q2-SSCI)
Diğer Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanmış Makaleler
- Turan, Y. & Erbas, D. (2010). Social validation in special education. The Journal of International Social Research, 3(10), 605–612.
- Aydın, A., Erbaş, D., Göç, S., Arslantürk, C. T., Şahsuvaroğlu, N. T., & Özdemir, O. (2017). Educational support in mainstreaming practices project: Evaluation of the effectiveness of paraprofessional education. New Trends Issues Proceedings on Humanities Social Sciences, 4(1)1, 670–680.
ULAKBİM Tarafından Taranan Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanmış Makaleler ve Derlemeler
- Özdemir, O., Erbaş, D., & Yücesoy-Özkan, Ş. (2019). Özel eğitimde sanal gerçeklik uygulamaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 20(2), 395–420.
- Erbaş, D. (2008). Özel eğitim öğretmenleri tarafından uygulanan olumlu davranışsal destek programının etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 9(2), 1–14.
- Erbaş, D. (2008). Özel gereksinimli öğrencilere genel para kullanımını öğretme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 9(1), 35–55.
- Erbaş, D. & Dinçer, B. (2005). Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilerin kullandığı iletişim kopukluğu düzeltme biçimleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 6(1), 33-39.
- Erbaş, D. (2005). Baş makale: Olumlu davranışsal destek. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 6(1), 1-16.
- Erbaş, D. & Yücesoy, Ş. (2002). Özel eğitim öğretmenliği programlarında yer alan uygulama derslerini yürütürken kullanılan iki farklı dönüt verme yönteminin karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 109-123.
- Yücesoy, Ş. & Erbaş, D. (2002). İşlevi kaçma yoluyla olumsuz pekiştirme olan problem davranışların yer aldığı araştırmaların incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 3(2), 51-66.
- Erbaş, D. (2002). Olumlu davranışsal desteğe dayalı davranış değiştirme programının hazırlanması. Özel Eğitim Dergisi, 3(2), 41-50.
- Erbaş, D. (2002). Review of literature related to nonaversive intervention methods for self injurious behaviors of persons with disabilities. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 3(1), 73-85.
- Erbaş, D. & Yücesoy, Ş. (2002). Özel eğitim öğretmenliği programında yer alan uygulama derslerini yürütürken kullanılan iki farklı dönüt verme yönteminin karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 109-120.
- Erbaş, D. (2001). Problem davranışların işlevsel analiz. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1-2), 73-87.
Tanınmış Uluslararası Yayınevleri Tarafından Yayımlanmış Kitap Editörlüğü
- Erbaş, D. & Yücesoy-Özkan, Ş. (2021). Uygulamalı davranış analizi. (Ed., 5. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
- Erbaş, D. (2015). Sınıfta etkili öğretim ve yönetim: Etkinliklerle ve örneklerle (Ed). Pegem Akademi Yayıncılık.
Tanınmış Uluslararası Yayınevleri Tarafından Yayımlanmış Kitap Bölümü
- Arslantürk-Eğin, C. T., Göç, S., & Erbaş, D. (2022). Yanlışsız öğretim yöntemlerinde temel kavramlar. E. Sazak (Ed.), Yanlışsız öğretim yöntemleri içinde (ss.35-65). Pegem Akademi Yayıncılık.
- Erbaş, D. (2017). Problem davranışların işlevsel analizi. D. Erbaş & Ş. Yücesoy-Özkan (Ed.), Uygulamalı davranış analizi içinde (ss. 461-490). Pegem Akademi Yayıncılık.
- Erbaş, D. (2010). Sınıfta davranış yönetimi. D. Erbaş (Ed.), Sınıfta etkili öğretim ve yönetim: Etkinliklerle ve örneklerle içinde (ss. 291-343). Pegem Akademi Yayıncılık.
- Erbaş, D. (2010). Çalışma becerileri öğretimi. D. Erbaş (Ed.), Sınıfta etkili öğretim ve yönetim: Etkinliklerle ve örneklerle içinde (ss. 440-484). Pegem Akademi Yayıncılık.
- Erbaş, D. (2010). Davranış değiştirme planı hazırlama ve uygulama. D. Erbaş (Ed.), Sınıfta etkili öğretim ve yönetim: Etkinliklerle ve örneklerle içinde (ss. 347-374). Pegem Akademi Yayıncılık.
Tanınmış Uluslararası Yayınevleri Tarafından Yayımlanmış Bir Kitap Bölümünün Çevirisi
- Erbaş, D. (2014). Sınıf yönetimi ve davranışsal destek için stratejiler. Ş. Yücesoy-Özkan (Ed.), Özel gereksinimi olan öğrenciler için öğretim stratejileri (10. baskı), (s.36-67) içinde. (E. A. Polloway, J. R. Patton, L. Serna, and J. W. Bailey, Çeviri). Nobel Yayıncılık (Original work published 2013).
Tanınmış Ulusal Yayınevleri Tarafından Yayımlanmış Kitap
- Vuran, S., Apaydın, F., Yücesoy-Özkan, Ş., Bozkuş-Genç, G., Öztürk, H., Ömür, N., Şahin, V., Yıldız, G., Baş, N., Genç, E., Özdemir, O., Koç, E., Kömürcü-Taştan, S., Olçay, S., Kayhan, N., Düzkantar, A., Esler-Korkmaz, H., İlik, Ş., Konuk-Er, R., Melekoğlu, M., Erbaş, D.,…Maden, H. (2021) Özel Eğitim Öğretmenleri için Etik İlkeler Kılavuzu . Vuran Sezgin (Ed.). Vize Akademik.
- Erbaş, D., Kırcaali-İftar, G., & Tekin, E. (2011). İşlevsel değerlendirme: Davranış sorunlarıyla başa çıkma ve uygun davranışlar kazandırma süreci (4. baskı). Kök Yayıncılık.
- Erbaş, D. & Yücesoy-Özkan, Ş. (2010). Problem davranışları azaltmada olumlu davranışsal destek uygulamaları: Aile ve öğretmen eğitimi el kitabı. Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Danışmanlık.
- Erbaş, D. (2002). Gelişimsel geriliği olan çocukların problem davranışlarının azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin sönme ve sönme olmaksızın etkililiklerinin karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Topbaş, S., Maviş, İ., & Erbaş, D. (2002). Sözel iletişim geriliği olan ve olmayan 0-3 yaş çocuklarının erken iletişim amaçlarının işlevsel iletişim yaklaşımı ile değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Tanınmış Ulusal Yayınevleri Tarafından Yayımlanmış Kitap Bölümü
- Özdemir, O. & Erbaş, D. (2017). Temel ölçme kavramları ve becerileri. O. Gürsel (Ed.), Özel gereksinimli öğrencilere matematik beceri ve kavramlarının öğretimini planlama ve uygulama içinde (ss. 367-405). Vize Yayıncılık.
- Erbaş, D., & Yıldız, G. (2017). Kavramsal, işlemsel ve bildirimsel bilgi ile ilgili matematik yeterliklerinin kazandırılmasında bilimsel temelli uygulamaları kullanma. O. Gürsel (Ed.), Özel gereksinimli öğrencilere matematik beceri ve kavramlarının öğretimini planlama ve uygulama içinde (ss.117-140). Vize Yayıncılık.
- Topbaş, S. & Erbaş, D. (2003). Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların değerlendirilmesi. U. Tüfekçioğlu (Ed.). İşitme, konuşma veya görme sorunu olan çocukların eğitimi içinde (ss. 183-199). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- 4. Erbaş, D. (2003). Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar için eğitici etkinlikler” U. Tüfekçioğlu (Ed.). İşitme, konuşma veya görme sorunu olan çocukların eğitimi içinde (ss. 201-218). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Erbaş, D. (2003). Var olan performans düzeyinin belirlenmesi ve yazılması. O. Gürsel (Ed.), Okul öncesi bireyselleştirilmiş öğretim programı içinde (ss. 69-80). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Erbaş, D. (2003). Davranış değiştirme planı hazırlanması ve uygulanması. G. Kırcaali-İftar (Ed.), Davranış ve öğrenme sorunu olan çocukların eğitimleri içinde (ss. 67-80). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Erbaş, D. (2003). Alternatif davranış öğretimi. G. Kırcaali-İftar (Ed.), Davranış ve öğrenme sorunu olan çocukların eğitimleri içinde (ss.41-52). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Bildiri Kitaplarında Sözlü Olarak Sunulan ve Özet Metin Olarak Yayımlanan Bildiriler
- İnce, G., & Erbaş, D. (2018, Mart 29-31). Yardım talep etme becerisinin öğretiminde fırsat öğretiminin etkililiği [Sözlü bildiri]. II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye.
- Kanak, D., & Erbaş, D. (2018, Mart 29-31). Otizm spektrum bozukluğu tanısı almış öğrencilerin sözel basmakalıp davranışlarını azaltmada tepkiyi yarıda kesme ve yeniden yönlendirme yönteminin etkililiği [Sözlü bildiri]. II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye.
- Özdemir, O., Göç, S., & Erbaş, D. (2017, November 15-19). The effectiveness of an familiy education program on activity schedules for teenagers with autism [Paper presented]. 3rd International Congress on Educational Sciences Learning Technology (ICESLT), Atina, Greece.
- Aydın, A., Erbaş, D., Göç, S., Arslantürk, C. T., Şahsuvaroğlu, N. T., & Özdemir, O., (2017, February 01-04). Supporting educational support in mainstreaming practices: Determination of the effectiveness of a paraprofessional education program [Paper presented]. 9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017), Nice, France.
- Ozdemir, O., Erbas, D., & Yucesoy-Ozkan, S. (2016, July 13-15). Evaluation of virtual reality applications in the field of special education [Paper presented]. International Science and Technology Conference, Vienna, Austria.
- Niblock, A., Turan-Qian, Y., & Erbaş, D. (2009, May 22-26). Acceptability of various language interventions: Views of preschool special education teachers [Paper presented]. 35nd International Annual Conference for Applied Behavior Analysis, Phonex, Arizona, USA.
- Erbaş, D., Turan-Qian, Y., & Hall, L. (2006, May 16-19). Turkish teachers’ experiences with children with challenging behavior and use of positive support [Paper presented]. 32nd International Annual Conference for Applied Behavior Analysis, Atlanta, USA.
- Turan-Qian, Y., Erbaş, D., & Ostrosky, M. M. (2006, March 23-25). Turkish teachers’ experiences with children with challenging behavior and use of positive support [Paper presented]. The Third International Conference on Positive Behavior Support. Reno, USA.
- Turan, Y., Erbas, D., Yucesoy, S., & Ostrosky, M. M. (2004, May 19-21. Turkish special education teachers’ implement functional analysis in classroom. The second International Conference on Positive Behavior Support. Tampa, USA.
- Erbaş, D. (2001, 24-27 Haziran) Problem davranışların işlevsel değerlendirilmesi [Sözlü bildiri]. Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye.
- Batu, S., Ergenekon, Y., Erbaş, D., & Akmanoğlu, N. (2001, 24-27 Haziran). Zihin özürlü bireylere yaya becerilerin öğretimi [Sözlü bildiri]. Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye.
Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Bildiri Kitaplarında Poster Olarak Sunulan ve Özet Metin Olarak Yayımlanan Bildiriler
- Karaaslan, Ö., James, G., Erbaş, D., & Turan, Y., (2014, February 20-22). Comparison of the diagnostic assessment practices of young children with autism in Turkey and USA [Paper presented]. Conference on Research Innovations in Early Intervention (CRIEI), San Diego, USA.
- Turan-Quian, Y., Erbaş, D., Yücesoy-Özkan, Ş., Ülke-Kürkçüoğlu, B., & Güleç-Aslan, Y. (2008, June 18-21). Parent perceptions of positive behavior support strategies: An evaluation of variables influencing acceptability and usage [Paper presented]. 2. International Conference on Special Education, Marmaris, Turkey.
- Turan-Quian, Y., Erbaş, D., Yücesoy-Özkan, Ş., Ülke-Kürkçüoğlu, B., & Güleç-Aslan, Y. (2008, June 18-21). Frequencies of and attributions for problem behavior as described by parents of children with developmental disabilities [Paper presented]. 2. International Conference on Special Education, Marmaris, Turkey.
- Akgün, Ö., & Erbaş, D. (2008, June 25-28). Exploring the speech disfluencies in 3-6 year old stuttering and nonstuttering Turkish speaking children. [Paper presented]. The 12 the Congress of the International Clinical Phonetics and Linguistics Association, İstanbul, Turkey.
- Toğram, B & Erbaş, D. (2003, April 17-19). The efficacy of an instruction program designed to teach the application of mand-model [Paper presented]. International Clinical Phonetics and Linguistics Association (ICPLA), Lafayette, Louisiana, USA.
- Topbaş, S., Erbaş, D., & Özdemir, S. (2002, April 10-12). A twenty year review of language studies [Paper presented]. The Sixth International Congress on Behaviorism and the Sciences of Behavior, Auburn, USA.
- Erbaş, D., Toğram, B., & Topbaş. S. (2002, July 15-17). Verb inflections in Turkish speaking children with Down Syndrome. Joint Conference of the IX International Congress for the Study of Child Language and the Symposium on Research in Child Language Disorders, Madison, Wisconsin, USA.,Durusoy, D. (1999, May 10-12). The effects of the reinforcement of other behavior on self-injurious behaviors [Paper presented]. The Council for Exceptional Children'ın Yıllık Kongresi, Charlotte, North Carolina, USA.
Ulusal Bilimsel Toplantılarda Bildiri Kitaplarında Sözlü Olarak Sunulan ve Özet Metin Olarak Yayımlanan Bildiriler
- Erbaş, D. & Koçarslan, N. (2019, Kasım 6-9). OSB (otizm spektrum bozukluğu) tanısı almış bireylere, ipad yoluyla, fotoğraflar hakkında sohbet etmeyi öğretmede replikli öğretimin etkililiği [Sözlü bildiri]. 29. Uluslararası Katılımlı Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye.
- Özdemir O., & Erbaş, D. (2017, Kasım 8-10). Özel eğitimdeki sanal gerçeklik uygulamasına yönelik değerlendirmeler [Sözlü bildiri]. Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye.
- Kaymak, A., Erbaş, D., & Birkan, B. (2014, Eylül 25-27). Özel eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması yapan öğretmen adaylarına iş başında eğitim yoluyla ayrık denemelerle öğretim uygulama becerisi kazandırma [Sözlü bildiri]. 24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye.
- Erbas, D., Yucesoy, S., Kurkcuoglu, U. B., & Aslan, Y. (2007, Kasım 15-17). Özel eğitim öğretmenlerinin problem davranışları azaltmada kullandıkları davranış değiştirme tekniklerinin belirlenmesi: İstanbul, Eskişehir ve Kayseri örneği [Sözlü bildiri]. 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi'nde sunulan bildiri, İzmir, Türkiye.
- Erbas, D., Yucesoy, S., Kurkcuoglu, U. B., & Aslan, Y. (2007, Kasım 15-17). Özel eğitim öğretmenlerinin gelişimsel geriliği olan çocuklarda karşılaştıkları problem davranışların belirlenmesi ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri: Kayseri, Eskişehir ve İstanbul Örneği [Sözlü bildiri]. 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi'nde sunulan bildiri, İzmir, Türkiye.
- Toğram, B. & Erbaş, D. (2004, Kasım 4-6). Doğal dil öğretim tekniklerinden tepki isteme modelinin etkililiği [Sözlü bildiri]. 14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye.
- Toğram, B., Erbaş, D., & Topbaş, S. (2003, Kasım 12-14). Türkçe konuşan down sendromlu çocuklarda eylem çatı eklerinin kullanımı [Sözlü bildiri]. 13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye.
- Erbaş, D. (2003, Kasım 12-14). Uygulamalı davranış analizi ve gelişimsel gerilik alanı konulu panelde konuşmacı. XIII. Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye.
- Erbaş, D., Özen, A., & Acar, Ç. (2002). Boyama becerisi öğretiminde en etkili uyaran belirleme. XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye.
- Erbaş, D. & Topbaş, S. (2002, Kasım 11-12). Gelişimsel geriliği olan çocukların problem davranışlarının azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin sönme ve sönme olmaksızın etkililiklerinin karşılaştırılması [Sözlü bildiri]. XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi'nde sunulan bildiri, Ankara, Türkiye.
- Erbaş, D. & Yücesoy, Ş. (2001, Kasım 11-13). Özel eğitim öğretmenliği programlarında uygulama derslerini yürütürken kullanılan iki farklı geri dönüt sağlama durumunun değerlendirilmesi [Sözlü bildiri]. XI. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye.
- Topbaş, S., Maviş, İ., & Erbaş, D. (1999, Kasım 22-23). Sözel iletişim geriliği gözlenen ve gözlenmeyen 0-3 yaş çocuklarının erken iletişim davranışlarının değerlendirilmesi [Sözlü bildiri]. IX. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye.
Ulusal Bilimsel Toplantılarda Bildiri Kitaplarında Sözlü Olarak Sunulan ve Özet Metin Olarak Yayımlanan Bildiriler
- Kurt, O., Çolak, A., & Erbaş, D. (2003, Kasım 11-12). Otistik iki çocuğun göstermiş olduğu problem davranışların işlevsel analizi [Poster bildiri]. XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye.
- Erbaş, D. & Özen, A. (2002). Zihin özürlü çocuklara okuma yazma öğretmede “yazma” tekniğinin etkililiği [Poster bildiri]. XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye.
TÜBİTAK, Araştırma ve İş Birliği Projelerinde Yürütücü Olmak
- Problem davranışların azaltılmasında aileler ve öğretmenler tarafından uygulanan olumlu davranışsal destek programının etkileri ve bu programa ilişkin aile ve öğretmen görüşleri. TÜBİTAK 3501 Projesi. 2005-2008. (Proje No: 104K061, Destek: 80.902.40 ₺).
Üniversite Dışındaki Kamu Kurumlarıyla Yapılan Bilimsel Araştırma Projesinde Görev Almak
- Okul öncesi dönemde dil ve konuşma güçlüğü olan çocukların iyileştirilmesi ve kaynaştırma uygulamalarına yönelik eğitim modelleri geliştirilmesi konulu Milli Eğitim Bakanlığı ve Anadolu Üniversitesi işbirliğiyle gerçekleştirilen projede araştırmacı. 2001-2005.
BAPKO Tarafından Desteklenen Bilimsel Araştırma Projesinde Yürütücü Olmak
- Zihin engellilerin öğretmenlerine işlevsel analiz sürecini öğretilmesinin etkililiği, 2003-2005. Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Fonu projesi.
BAPKO Tarafından Desteklenen Bilimsel Araştırma Projesinde Görev Almak
-
Ailelere sağlanan etkinlik çizelgesi hazırlama ve öğretme programının otizmli çocukların boş zamanlarını değerlendirme ve problem davranışlarını azaltmada etkililiği, Marmara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Fonu Projesinde Araştırmacı, 2015-2017.
-
Kaynaştırma uygulamalarında destek eğitime destek projesi: Yardımcı öğretmen eğitiminin etkililiğinin sınanması, Marmara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Fonu Projesinde Araştırmacı, 2015-2017.
-
Gelişimsel geriliği olan çocukların problem davranışların azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin sönmeyle birlikte ve sönme olmaksızın uygulanmasının etkililiklerinin karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Araştırma Fonu projesinde, Araştırmacı, 2000-2002.
-
Zihin özürlü bireylere yaya becerilerinin öğretimi. Anadolu Üniversitesi Araştırma Fonu projesinde, Araştırmacı, 2000-2001.
-
Sözel iletişim geriliği olan ve olmayan 0-3 yaş çocuklarının erken iletişim amaçlarının işlevsel iletişim yaklaşımı ile değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Araştırma Fonu projesinde, Araştırmacı, 1998-1999.
Uluslararası alan indeksleri veya diğer uluslararası indeksler tarafından taranan dergilerde editöryal kurul/yayın kurulu üyeliği veya yardımcı editörlük
- Turkish Journal of Special Education Research and Practice (Editör)
Yayın Komisyon Üyeliği
- International Journal of Early Childhood Special Education
- Özel Eğitim Dergisi
- Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemlik Yapılan Dergiler
- Milli Eğitim Dergisi
- Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Özel Eğitim Dergisi
- International Journal of Early Childhood Special Education
- Eurasian Journal of Educational Research