4.5. Tanınmış Ulusal Yayınevleri Tarafından Yayımlanmış Kitap Bölümü
- Özdemir, O. & Erbaş, D. (2017). Temel ölçme kavramları ve becerileri. O. Gürsel (Ed.), Özel gereksinimli öğrencilere matematik beceri ve kavramlarının öğretimini planlama ve uygulama içinde (ss. 367-405). Vize Yayıncılık.
- Erbaş, D., & Yıldız, G. (2017). Kavramsal, işlemsel ve bildirimsel bilgi ile ilgili matematik yeterliklerinin kazandırılmasında bilimsel temelli uygulamaları kullanma. O. Gürsel (Ed.), Özel gereksinimli öğrencilere matematik beceri ve kavramlarının öğretimini planlama ve uygulama içinde (ss.117-140). Vize Yayıncılık.
- Topbaş, S. & Erbaş, D. (2003). Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların değerlendirilmesi. U. Tüfekçioğlu (Ed.). İşitme, konuşma veya görme sorunu olan çocukların eğitimi içinde (ss. 183-199). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- 4. Erbaş, D. (2003). Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar için eğitici etkinlikler” U. Tüfekçioğlu (Ed.). İşitme, konuşma veya görme sorunu olan çocukların eğitimi içinde (ss. 201-218). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Erbaş, D. (2003). Var olan performans düzeyinin belirlenmesi ve yazılması. O. Gürsel (Ed.), Okul öncesi bireyselleştirilmiş öğretim programı içinde (ss. 69-80). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Erbaş, D. (2003). Davranış değiştirme planı hazırlanması ve uygulanması. G. Kırcaali-İftar (Ed.), Davranış ve öğrenme sorunu olan çocukların eğitimleri içinde (ss. 67-80). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Erbaş, D. (2003). Alternatif davranış öğretimi. G. Kırcaali-İftar (Ed.), Davranış ve öğrenme sorunu olan çocukların eğitimleri içinde (ss.41-52). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
5. BİLDİRİLER
5.1. Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Bildiri Kitaplarında Sözlü Olarak Sunulan ve Özet Metin Olarak Yayımlanan Bildiriler
1. İnce, G., & Erbaş, D. (2018, Mart 29-31). Yardım talep etme becerisinin öğretiminde fırsat öğretiminin etkililiği [Sözlü bildiri]. II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye.
2. Kanak, D., & Erbaş, D. (2018, Mart 29-31). Otizm spektrum bozukluğu tanısı almış öğrencilerin sözel basmakalıp davranışlarını azaltmada tepkiyi yarıda kesme ve yeniden yönlendirme yönteminin etkililiği [Sözlü bildiri]. II. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye.
3. Özdemir, O., Göç, S., & Erbaş, D. (2017, November 15-19). The effectiveness of an familiy education program on activity schedules for teenagers with autism [Paper presented]. 3rd International Congress on Educational Sciences Learning Technology (ICESLT), Atina, Greece.
4. Aydın, A., Erbaş, D., Göç, S., Arslantürk, C. T., Şahsuvaroğlu, N. T., & Özdemir, O., (2017, February 01-04). Supporting educational support in mainstreaming practices: Determination of the effectiveness of a paraprofessional education program [Paper presented]. 9th World Conference on Educational Sciences (WCES-2017), Nice, France.
5. Ozdemir, O., Erbas, D., & Yucesoy-Ozkan, S. (2016, July 13-15). Evaluation of virtual reality applications in the field of special education [Paper presented]. International Science and Technology Conference, Vienna, Austria.
6. Niblock, A., Turan-Qian, Y., & Erbaş, D. (2009, May 22-26). Acceptability of various language interventions: Views of preschool special education teachers [Paper presented]. 35nd International Annual Conference for Applied Behavior Analysis, Phonex, Arizona, USA.
7. Erbaş, D., Turan-Qian, Y., & Hall, L. (2006, May 16-19). Turkish teachers’ experiences with children with challenging behavior and use of positive support [Paper presented]. 32nd International Annual Conference for Applied Behavior Analysis, Atlanta, USA.
8. Turan-Qian, Y., Erbaş, D., & Ostrosky, M. M. (2006, March 23-25). Turkish teachers’ experiences with children with challenging behavior and use of positive support [Paper presented]. The Third International Conference on Positive Behavior Support. Reno, USA.
9. Turan, Y., Erbas, D., Yucesoy, S., & Ostrosky, M. M. (2004, May 19-21. Turkish special education teachers’ implement functional analysis in classroom. The second International Conference on Positive Behavior Support. Tampa, USA.
10. Erbaş, D. (2001, 24-27 Haziran) Problem davranışların işlevsel değerlendirilmesi [Sözlü bildiri]. Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye.
11. Batu, S., Ergenekon, Y., Erbaş, D., & Akmanoğlu, N. (2001, 24-27 Haziran). Zihin özürlü bireylere yaya becerilerin öğretimi [Sözlü bildiri]. Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye.
5.2. Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Bildiri Kitaplarında Poster Olarak Sunulan ve Özet Metin Olarak Yayımlanan Bildiriler
- Karaaslan, Ö., James, G., Erbaş, D., & Turan, Y., (2014, February 20-22). Comparison of the diagnostic assessment practices of young children with autism in Turkey and USA [Paper presented]. Conference on Research Innovations in Early Intervention (CRIEI), San Diego, USA.
- Turan-Quian, Y., Erbaş, D., Yücesoy-Özkan, Ş., Ülke-Kürkçüoğlu, B., & Güleç-Aslan, Y. (2008, June 18-21). Parent perceptions of positive behavior support strategies: An evaluation of variables influencing acceptability and usage [Paper presented]. 2. International Conference on Special Education, Marmaris, Turkey.
- Turan-Quian, Y., Erbaş, D., Yücesoy-Özkan, Ş., Ülke-Kürkçüoğlu, B., & Güleç-Aslan, Y. (2008, June 18-21). Frequencies of and attributions for problem behavior as described by parents of children with developmental disabilities [Paper presented]. 2. International Conference on Special Education, Marmaris, Turkey.
- Akgün, Ö., & Erbaş, D. (2008, June 25-28). Exploring the speech disfluencies in 3-6 year old stuttering and nonstuttering Turkish speaking children. [Paper presented]. The 12 the Congress of the International Clinical Phonetics and Linguistics Association, İstanbul, Turkey.
- Toğram, B & Erbaş, D. (2003, April 17-19). The efficacy of an instruction program designed to teach the application of mand-model [Paper presented]. International Clinical Phonetics and Linguistics Association (ICPLA), Lafayette, Louisiana, USA.
- Topbaş, S., Erbaş, D., & Özdemir, S. (2002, April 10-12). A twenty year review of language studies [Paper presented]. The Sixth International Congress on Behaviorism and the Sciences of Behavior, Auburn, USA.
- Erbaş, D., Toğram, B., & Topbaş. S. (2002, July 15-17). Verb inflections in Turkish speaking children with Down Syndrome. Joint Conference of the IX International Congress for the Study of Child Language and the Symposium on Research in Child Language Disorders, Madison, Wisconsin, USA.,Durusoy, D. (1999, May 10-12). The effects of the reinforcement of other behavior on self-injurious behaviors [Paper presented]. The Council for Exceptional Children'ın Yıllık Kongresi, Charlotte, North Carolina, USA.
5.3. Ulusal Bilimsel Toplantılarda Bildiri Kitaplarında Sözlü Olarak Sunulan ve Tam metin olarak yayınlanan ulusal bildiriler.
1. Durusoy, D. & Özen, A. (1998, Kasım 13-15). Sözel yönergelere uyma davranışının arttırılmasında dönüştürülebilir sembol pekiştireçlerin etkililiğinin belirlenmesi [Sözlü bildiri]. 8. Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye.
5.4. Ulusal Bilimsel Toplantılarda Bildiri Kitaplarında Sözlü Olarak Sunulan ve Özet Metin Olarak Yayımlanan Bildiriler
1. Erbaş, D. & Koçarslan, N. (2019, Kasım 6-9). OSB (otizm spektrum bozukluğu) tanısı almış bireylere, ipad yoluyla, fotoğraflar hakkında sohbet etmeyi öğretmede replikli öğretimin etkililiği [Sözlü bildiri]. 29. Uluslararası Katılımlı Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye.
2. Özdemir O., & Erbaş, D. (2017, Kasım 8-10). Özel eğitimdeki sanal gerçeklik uygulamasına yönelik değerlendirmeler [Sözlü bildiri]. Uluslararası Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye.
3. Kaymak, A., Erbaş, D., & Birkan, B. (2014, Eylül 25-27). Özel eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması yapan öğretmen adaylarına iş başında eğitim yoluyla ayrık denemelerle öğretim uygulama becerisi kazandırma [Sözlü bildiri]. 24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye.
4. Erbas, D., Yucesoy, S., Kurkcuoglu, U. B., & Aslan, Y. (2007, Kasım 15-17). Özel eğitim öğretmenlerinin problem davranışları azaltmada kullandıkları davranış değiştirme tekniklerinin belirlenmesi: İstanbul, Eskişehir ve Kayseri örneği [Sözlü bildiri]. 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi'nde sunulan bildiri, İzmir, Türkiye.
5. Erbas, D., Yucesoy, S., Kurkcuoglu, U. B., & Aslan, Y. (2007, Kasım 15-17). Özel eğitim öğretmenlerinin gelişimsel geriliği olan çocuklarda karşılaştıkları problem davranışların belirlenmesi ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri: Kayseri, Eskişehir ve İstanbul Örneği [Sözlü bildiri]. 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi'nde sunulan bildiri, İzmir, Türkiye.
6. Toğram, B. & Erbaş, D. (2004, Kasım 4-6). Doğal dil öğretim tekniklerinden tepki isteme modelinin etkililiği [Sözlü bildiri]. 14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye.
7. Toğram, B., Erbaş, D., & Topbaş, S. (2003, Kasım 12-14). Türkçe konuşan down sendromlu çocuklarda eylem çatı eklerinin kullanımı [Sözlü bildiri]. 13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye.
8. Erbaş, D. (2003, Kasım 12-14). Uygulamalı davranış analizi ve gelişimsel gerilik alanı konulu panelde konuşmacı. XIII. Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye.
9. Erbaş, D., Özen, A., & Acar, Ç. (2002). Boyama becerisi öğretiminde en etkili uyaran belirleme. XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye.
10. Erbaş, D. & Topbaş, S. (2002, Kasım 11-12). Gelişimsel geriliği olan çocukların problem davranışlarının azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin sönme ve sönme olmaksızın etkililiklerinin karşılaştırılması [Sözlü bildiri]. XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi'nde sunulan bildiri, Ankara, Türkiye.
11. Erbaş, D. & Yücesoy, Ş. (2001, Kasım 11-13). Özel eğitim öğretmenliği programlarında uygulama derslerini yürütürken kullanılan iki farklı geri dönüt sağlama durumunun değerlendirilmesi [Sözlü bildiri]. XI. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye.
12. Topbaş, S., Maviş, İ., & Erbaş, D. (1999, Kasım 22-23). Sözel iletişim geriliği gözlenen ve gözlenmeyen 0-3 yaş çocuklarının erken iletişim davranışlarının değerlendirilmesi [Sözlü bildiri]. IX. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye.
5.5. Ulusal Bilimsel Toplantılarda Bildiri Kitaplarında Sözlü Olarak Sunulan ve Özet Metin Olarak Yayımlanan Bildiriler
1. Kurt, O., Çolak, A., & Erbaş, D. (2003, Kasım 11-12). Otistik iki çocuğun göstermiş olduğu problem davranışların işlevsel analizi [Poster bildiri]. XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye.
2. Erbaş, D. & Özen, A. (2002). Zihin özürlü çocuklara okuma yazma öğretmede “yazma” tekniğinin etkililiği [Poster bildiri]. XII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye.
|