Ünvan: Doç. Dr.Bölüm: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık BölümüGörevi: AkademisyenE-posta: dilara.demirbulak@yeditepe.edu.trÇalışma Türü: Tam ZamanlıAkademikBiyografiÖğrenim Durumu Derece Alan Üniversite Yıl Lisans İngiliz Dili ve Edebiyatı Ankara Üniversitesi 1981 Y. Lisans İngilizce Öğretimi İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 1992 Doktora Eğitim Programlar ve Öğretim Orta Doğu Teknik Üniversitesi 1997 Akademik Görevler Unvan Üniversite Yıl Eğitim Bilimleri Enstitüsü EPÖ Program Koordinatörü Yeditepe Üniversitesi 2017-2019 PDR Bölüm Başkan Yardımcısı Yeditepe Üniversitesi 2016-2019 Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdür yardımcısı Çankaya Üniversitesi 1997-1998 Yabancı Diller Program Geliştirme Birim Koordinatörü İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi 1995-1997 YÖNETİLEN TEZLER Yüksek Lisans Tezleri Bodur, Kübra (2019) The effect of critical viewing and reading approach on the critical writing skills of the translation studies students. Levend İçden (2018). The effect of self-assessment on the self-efficacy beliefs of learners of English as a foreign language (EFL) Oflaz, Elmira Merve (2019) The use of padlet to engage students in language learning in an educational environment with multiple stimulus Temel, Başak. (2019) Curriculum study at Turkish as a foreign language for non-native ungraduates at Turkish universities. Zeyrek, Gülşah.(2019) Self-regulation skills of young EFL learners. Manaz, Aslı, (2018). Ortaokul Seçmeli Derslerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi Haziran. Canbolat, İrem. (2017) Evaluation of the Montessori curriculum at a secondary school in İstanbul. Düzgören, Bora. (2017) Identification of the perceptions of school principals`, teachers`, students` and parents` of school trips on student` intrinsic motivation Erben, Aydın. (2017) Rubric development study of instructors at vocational schools. Kambur, Simge. (2017) Self-regulation skills of adult EFL learners. Kara, Emel. (2017) Comparison of gender issues in school textbooks in Canada and Turkey. Bayraktaroğlu, Arda. (2016) Case Study: English instructors`beliefs about teacher evaluation process at an English Preparatory School. Yılmaz, Virlan Ayşe (2014). A Case study: Evaluation of an English speaking skills course in a public university (Uygulanmakta olan konuşma izlencesinin "baslangıç" kurundaki öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmelerine ne derece yardımcı olduğunun CIPP modeli kullananılarak değerlendirilmesi), Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı. Yılık, Murat Ersin, (2006). Çevirmen Odaklı Çeviri Modeli, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Öğretimi Anabilim Dalı. Verdiği DerslerÖğretim İlke Ve YöntemleriSınıf YönetimiRPD’ de Program GeliştirmeOkulda RPD Uygulamaları IOkulda RPD Uygulamaları II