Yayınlar:
- Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
Kilic, H., & Dogan O. (2022). Preservice mathematics teachers’ noticing in action and in reflection. International Journal of Science and Mathematics Education, 20 (2), 345-366. DOI: 10.1007/s10763-020-10141-2
Doğan, O. & Kılıç, H. (2019). Matematik öğrenme fırsatları: Fark etme ve harekete geçme. Eğitim ve Bilim, 44(199), 1-19. DOI: 10.15390/EB.2019.7593.
Kilic, H. (2018). Pre-Service mathematics teachers’ noticing skills and scaffolding practices. International Journal of Science and Mathematics Education, 16(2), 377-400. DOI: 10.1007/s10763-016-9784-0.
Kilic, H., & Tunc Pekkan, Z. (2017). University-school collaboration as a tool for promoting pre-service mathematics teachers’ professional skills. International Journal of Research in Education and Science, 3(2), 383- 394. DOI: 10.21890/ijres.327897
Kilic, H. (2011). Preservice secondary mathematics teachers’ knowledge of students. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 2(2), 17-35.
Kilic, H., Cross, D. I., Ersoz, F. A., Mewborn, D. S., May, D. K., & Kim, J. (2010). Techniques for small-group discourse. Teaching Children Mathematics, 16, 350-357.
- Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
Arabacı, N., İmamoğlu, Y., & Kılıç, H. (2024). The development of 7th grade students’ algebraic thinking through task-assisted instruction. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 60, 1045-1068.
Kılıç, H., & Doğan, O. (2020). Fakülte - okul işbirliği modelinin matematik öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 202-215.
Doğan, O. & Kılıç, H. (2020). Learning and teaching with preservice teachers: An action research for modelling and building faculty-school collaboration. İlköğretim Online, 19(1), 18-30.
Kılıç, H., Aslan-Tutak, F., & Ertaş, G. (2014). TIMSS merceğiyle ortaokul matematik öğretim programındaki değişiklikler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 129-141.
Kılıç, H. (2013). Lise öğrencilerinin geometrik düşünme, problem çözme ve ispat becerileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 222-241.
Kılıç, H., Tunç-Pekkan, Z., & Karatoprak, R. (2013). Materyal kullanımının matematiksel düşünme becerisine etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 544-556.
- Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
Kilic, H. (2018). Pre-service teachers’ reflections on their teaching. In M. E. Strutchens, R. Huang, D. Potari, & L., Losano (Eds.), Educating prospective secondary mathematics teachers (pp. 47-61). Springer.
Spangler, D. A., Kim, J., Cross, D., Kilic, H., İscimen, F. A., & Swanagan, D. (2014). Using rich tasks to promote discourse. In K. Karp & A. R. McDuffie (Eds.), Using research to improve instruction (pp. 97-103). Reston, VA: NCTM.
- Yazılan ulusal kitaplar veya kitaplarda bölümler,
Kılıç, H., & Doğan, O. (2020). Etkinlik temelli öğretimde öğrencilerin düşüncelerinin değerlendirilmesi. Y. Dede, M. F. Doğan, & F. Aslan-Tutak (Editörler) Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları, (ss. 209-230). Ankara: Pegem Akademi.
Kılıç, H. (2016). Probleme dayalı öğretim. E. Bingölbalı, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat (Eds.), Matematik eğitiminde teoriler, (ss. 643-654). Ankara: Pegem Akademi.
Kılıç, H. (2005). Türkiye’deki eğitim sistemi. F. Akarsu (Ed.), Ülkeler ve eğitim sistemleri: Karşılaştırma yazıları, (ss. 1-11). Ankara: Nobel Yayınları.
Mayıs 2016 – Ekim 2018
|
Öğretmen Adaylarının Öğrenciye İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi İçin Fakülte-Okul İşbirliği Modeli, Yeditepe Üniversitesi (TUBİTAK-215K049 nolu araştırma projesi)
|
Aralık 2014 – Mayıs 2016
|
First Five Years of Mathematics Teachers (FIRSTMATH), Michigan State University (Boğaziçi Üniversitesi BAP-14D03P1 nolu araştırma projesi)
|
Ağustos 2006 – Haziran 2008
|
Elementary Mathematics Assessment Project (EMAP), University of Georgia
|
Şubat 2000 – Haziran 2000
|
Uygulama Okulları Projesi (UYDOP), Boğaziçi Üniversitesi
|
Ocak 2000 – Haziran 2000
|
UMUT 2000, Boğaziçi Üniversitesi
|
Kılıç, H., Doğan, O., & Kılıç, A. (2023). Matematik başarısını destekleyici fırsatlar. 6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Ankara.
Doğan, O. & Kılıç, H. (2023). Elektronik tablo uygulamalarının öğretmen adaylarının matematiksel modelleme süreçlerine etkileri. 6. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Ankara.
Kilic, H., Dogan, O. & Kilic, A. (2023). The inconsistency between curricular expectations and assessment results. The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13), Budapest, Hungary.
Dogan, O., Kilic, H. & Kilic, A. (2023). “New generation” barrier for low SES students: Non-routine problems in mathematics. The 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13), Budapest, Hungary.
Kilic, H., Dogan, O., Arabaci, N. & Tun, S. S. (2019). Preservice teachers’ noticing of mathematical opportunities. The 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11), Utrecht, Netherlands.
Kılıç, H. & Doğan, O. (2019). Öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisini ve fark etme becerisini tasarladıkları etkinlikler yoluyla anlamak. 4. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir.
Dogan, O., Kilic, H., Tun, S. S., & Arabaci, N. (2018). Missing pedagogical opportunities. The European Conference on Educational Research (ECER 2018), Bolzano, Italy.
Arabaci, N., Kilic, H., Imamoglu, Y., & Dogan, O. (2018). Supporting students’ algebraic thinking with pattern tasks. The European Conference on Educational Research (ECER 2018), Bolzano, Italy.
Kilic, H.,Dogan, O., Tun, S. S., & Arabaci, N. (2018). Supporting preservice teachers’ in-the-moment noticing. In E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg, & L. Sumpter (Eds.) Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 203-210). Umeå, Sweden: PME.
Kılıç, H., Doğan, O., Arabacı, N., & Tün, S. S. (2018). Öğretmen adaylarının mesleki gelişimi için fakülte-okul işbirliği modeli. 10. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir.
Tün, S. S., Kılıç, H., Doğan, O., & Arabacı, N. (2018). Matematik öğretmen adaylarının öğretim anında fark etme becerisi. 10. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir.
Kilic, H., Dogan, O., Yilmaz, Z., & Donmez, P. (2017). Pre-service teachers’ reflections on task design and implementation. The 10th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 10), Dublin, Ireland.
Doğan, O., Yılmaz, Z., Kılıç, H., Ergül, K., & Arabacı, N. (2017). Öğrenci fikirlerine dayanan matematik öğrenme fırsatları. 3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon.
Kilic, H. (2016). Pre-service teachers’ reflections on their teaching. The 13th International Congress on Mathematical Education (ICME 13), Hamburg, Germany.
Kılıç, H., Yılmaz, Z., Doğan, O., & Dönmez, P. (2016). Örüntüyü keşfetmek ya da keşfedememek. 12. Ulusal Fen ve Matematik Öğretimi Sempozyumu, Trabzon.
Kılıç, H., & Doğan, O. (2016). Soyut kavramlar için somut örnekler: Evimizden ülkemize matematik. I. Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı, Ankara.
Dogan, O., & Kilic, H. (2016). Learning and teaching with teacher candidates: An action research for modeling and building faculty school cooperation. The 13th International Congress on Mathematical Education (ICME 13), Hamburg, Germany.
Kilic, H. (2015). Pre-service teachers’ scaffolding practices. In Zehetmeier, S. Bosse, M., Brown, L., Hospesova, A. Malara, N. and Rösken-Winter, B. (Eds.). Proceedings of the 9th congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 263-269). Prague, Czech Rebuplic: CERME.
Tunc-Pekkan, Z. & Kilic, H. (2015). Mathematical opportunities: Noticing and acting. In Zehetmeier, S. Bosse, M., Brown, L., Hospesova, A. Malara, N. and Rösken-Winter, B. (Eds.). Proceedings of the 9th congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 368-374). Prague, Czech Rebuplic: CERME.
Kilic, H. (2014). Preservice teachers’ perceptions about teacher knowledge. 6th World Conference on Educational Sciences (WCES), Malta. (Procedia- Social and Behavioral Sciences, 191, 1838-1842)
Kılıç, H. (2014). Öğretmen adaylarının sorgulama becerileri. 11. Ulusal Fen ve Matematik Öğretimi Sempozyumu, Adana.
Tunç-Pekkan, Z., & Kılıç, H. (2014). Matematik öğretmeni adaylarının öğrenci düşünüşlerinin farkına varması ve bu düşünüşleri öğretme amaçlı kullanması. 11. Ulusal Fen ve Matematik Öğretimi Sempozyumu, Adana.
Tunç-Pekkan, Z. & Kılıç, H. (2013). Mathematics pre-service teachers’ listening experiences. New Issues on Teacher Education International Symposium (ISNITE), Ankara.
Kilic, H., Tunc-Pekkan, Z., & Ozkan, A. (2013). Using manipulatives to enhance students’ mathematical understanding. 5. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale.
Kilic, H. (2013). The effects of dynamic geometry software on learning of geometry. In Ubuz, B., Haser, C., & Mariotti, M. A. (Eds.) Proceedings of the 8th congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 2604-2613). Antalya, Turkey: CERME.
Aslan-Tutak, F., Kılıç, H., & Ertaş, G. (2013). Öğretmenlerin matematik öğretme bilgisi üzerine uluslararası bir çalışma: FIRSTMATH. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon.
Garipagaoglu, C., Kilic, H., & Diker-Coskun, Y. (2012). Preservice teachers’ need for cognition. International Conference on New Horizons in Education (INTE 2012), Czech Rebuplic. (Procedia- Social and Behavioral Sciences, 55, 148-154)
Kilic, H. (2011). The nature of preservice teachers’ pedagogical content knowledge. In Pytlak M., Rowland, T., & Swoboda, E. (Eds.) Proceedings of the 7th congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 2690-2696). Rzeszow, Poland: CERME.
Kilic, H. (2010). The nature of preservice mathematics teachers’ knowledge of students. World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Egypt. (Procedia- Social and Behavioral Sciences, 9, 1096-1100)
Kilic, H. (2010). The pedagogical content knowledge of preservice mathematics teachers. In Pinto, M. F. & Kawasaki, T. F. (Eds.) Proceedings of the 34th conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol.2, pp.51. Belo Horizonte, Brazil: PME.
Kilic, H. (2010). Development of pedagogical content knowledge of preservice secondary mathematics teachers. 14th World Congress of Comparative Education Societies (WCCES), İstanbul.
Kilic, H. (2010). Pedagogical content knowledge of preservice secondary mathematics teachers. 2. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya.
Kılıç, H., & Coşkun, Y. (2010). Öğretmen adaylarının eğitsel amaçlı internet kullanım özyeterlik inanç düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkosa.
Coşkun, Y., & Kılıç, H. (2010). Öğretmen adaylarının özyetkinliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir.
Mewborn, D. S., Ersoz, F. A., Cross, D. I., Kilic, H., May, D. K., & Kim, J. (2008). Elementary school students' discourse practices. 86th National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), Utah, A.B.D.
Mewborn, D. S., Ersoz, F. A., Cross, D. I., Kilic, H. May, D. K., & Kim, J. (2008) Student discourse as motivated by rich mathematical tasks. American Educational Research Association (AERA), New York City, A.B.D.
Mewborn, D. S., Ersoz, F. A., Cross, D. I., Kilic, H. (2007). Open-ended assessment, formative feedback routines, and classroom discourse: Influences on student learning. Proceedings of the twenty-ninth annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 235-237).Reno, NV: University of Nevada-Reno.
Kılıç, H. (2004). Temsil kullanmanın problem çözme performansına etkisi. 6. Ulusal Fen ve Matematik Öğretimi Sempozyumu, İstanbul.