Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders, öğrencilerin ilk ve orta öğretimde İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği profesyonel eğitim ortamlarında gözlem yaparak okul ortamlarını daha yakından tanımalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Öğrenciler her hafta farklı bir konuda ilk ve orta seviyelerde İngilizce sınıflarını 3er saat gözlemlemektedirler. Gözlemleri sonucunda sınıfta tartışmalar yapılmaktadır. Öğrenciler gözlemleriyle ilgili her hafta rapor yazmaktadırlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Anlatım, 2. Gözlem, 3. Uygulama, 4. Raporlama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili bir sınıf gözlemi yapabilecektir. | 3,9 | 1,2,3 | A,C |
Farklı sınıflar İçin ders planı hazırlayıp uygulayabilecektir. | 9,15 | 1,2,3 | A,C |
Öz değerlendirme raporu hazırlayabilecektir. | 9,15,17 | 1,2,3 | A,C |
Yapılan değerlendirmelerden çıkarımlarda bulunabilecektir. | 3,9,15,17 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Staj programı hazırlama | - |
2 | Gözlem | Değerlendirme formlarını inceleme |
3 | Dersi dilbilgisi öğretimi açısından gözlemlemek | Değerlendirme formlarını inceleme |
4 | Bir dilbilgisi konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama | Ders planı geliştirme |
5 | Dersi okuma-anlama öğretimi açısından gözlemlemek | Değerlendirme formlarını inceleme |
6 | Okuma-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama | Ders planı geliştirme |
7 | Dersi dinleme-anlama açısından gözlemlemek | Değerlendirme formlarını inceleme |
8 | Dinleme-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama | Ders planı geliştirme |
9 | Konuşma becerisi öğretimi açısından dersi değerlendirmek | Değerlendirme formlarını inceleme |
10 | Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama | Ders Planı Geliştirme |
11 | Dersi yazma öğretimi açısından değerlendirmek | Değerlendirme formlarını inceleme |
12 | Yazma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama | Ders planı Geliştirme |
13 | Okuma-Dinleme-Konuşma-Yazma becerilerinin tümüne ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama | Ders Planı Geliştirme |
14 | Final |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Wajnryb, R. (1992). Classroom Observation Tasks: A Resource Book for Language Teachers and Trainers. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
|
Ödevler | 25 gözlem, 3 ders anlatımı |
Sınavlar | Portfolyo |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ödevler | 28 | 50 |
Toplam | 28 | 50 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 28 | 50 |
Toplam | 29 | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. | ||||||
2 | Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. | ||||||
3 | İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. | ||||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. | ||||||
6 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. | ||||||
7 | İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. | ||||||
8 | Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. | ||||||
9 |
Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek
|
X | |||||
10 | İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. | ||||||
11 | İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek. | ||||||
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak. | ||||||
13 | Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. | ||||||
14 | Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. | ||||||
15 | Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. | x | |||||
16 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. | ||||||
17 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. | x | |||||
18 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. | ||||||
19 | İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 28 | 3 | 84 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |