Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı gözlem yoluyla öğretmen adaylarına farklı okullarda gerçek sınıf ortamına alıştırmaktır.
Dersin İçeriği:
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Anlatım, 2. Gözlem, 3. Uygulama, 4. Raporlama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili bir sınıf gözlemi yapabilecektir. | 3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
Farklı sınıflar İçin ders planı hazırlayıp uygulayabilecektir. | 7,8,9,10,11 | 1,2,3 | A,C |
Öz değerlendirme raporu hazırlayabilecektir. | 12,13,14 | 1,2,3 | A,C |
Yapılan değerlendirmelerden çıkarımlarda bulunabilecektir. | 16,17 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dönem Planı ve Yapılacak Çalışmaları Düzenleme | Bireysel planlama |
2 | Uygulama Okulları ile Tanışma | Staj Kitapçığı |
3 | Sınıf Gözlemi | Staj Kitapçığı |
4 | Sınıf Gözlemi | Staj Kitapçığı |
5 | Sınıf Gözlemi | Staj Kitapçığı |
6 | Sınıf Gözlemi | Staj Kitapçığı |
7 | Sınıf Gözlemi | Staj Kitapçığı |
8 | Sınıf Gözlemi | Staj Kitapçığı |
9 | Ders Planı Hazırlama ve Uygulama | Staj Kitapçığı |
10 | Ders Planı Hazırlama ve Uygulama | Staj Kitapçığı |
11 | Ders Planı Hazırlama ve Uygulama | Staj Kitapçığı |
12 | Ders Planı Hazırlama ve Uygulama | Staj Kitapçığı |
13 | Ders Planı Hazırlama ve Uygulama | Staj Kitapçığı |
14 | Ders Planı Hazırlama ve Uygulama | Staj Kitapçığı |
15 | Ders Planı Hazırlama ve Uygulama | Staj Kitapçığı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Staj Kitapçığı, Yeditepe Üniversitesi |
Diğer Kaynaklar | - |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Staj Kitapçığı, Yeditepe Üniversitesi |
Sınavlar | Portföy |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ödevler | 14 | 45 |
Portföy | 1 | 55 |
Toplam | 15 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | 15 | 100 |
Toplam | 15 | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. | x | |||||
2 | Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. | x | |||||
3 | İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek. | x | |||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. | ||||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. | ||||||
6 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. | ||||||
7 | İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. | X | |||||
8 | Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. | X | |||||
9 |
Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek
|
||||||
10 | İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. | ||||||
11 | İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek. | ||||||
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak. | x | |||||
13 | Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. | x | |||||
14 | Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. | X | |||||
15 | Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. | X | |||||
16 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. | ||||||
17 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. | X | |||||
18 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. | X | |||||
19 | İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 5 | 75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Portföy | 1 | 110 | |
Toplam İş Yükü | 260 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |