• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 410
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
6
Uygulama Saati: 
6
Kredi: 
5
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı gözlem yoluyla öğretmen adaylarına farklı okullarda gerçek sınıf ortamına alıştırmaktır.
Dersin İçeriği: 

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Anlatım, 2. Gözlem, 3. Uygulama, 4. Raporlama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Etkili bir sınıf gözlemi yapabilecektir. 3,4,5 1,2,3 A,C
Farklı sınıflar İçin ders planı hazırlayıp uygulayabilecektir. 7,8,9,10,11 1,2,3 A,C
Öz değerlendirme raporu hazırlayabilecektir. 12,13,14 1,2,3 A,C
Yapılan değerlendirmelerden çıkarımlarda bulunabilecektir. 16,17 1,2,3 A,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dönem Planı ve Yapılacak Çalışmaları Düzenleme Bireysel planlama
2 Uygulama Okulları ile Tanışma Staj Kitapçığı
3 Sınıf Gözlemi Staj Kitapçığı
4 Sınıf Gözlemi Staj Kitapçığı
5 Sınıf Gözlemi Staj Kitapçığı
6 Sınıf Gözlemi Staj Kitapçığı
7 Sınıf Gözlemi Staj Kitapçığı
8 Sınıf Gözlemi Staj Kitapçığı
9 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
10 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
11 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
12 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
13 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
14 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
15 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Staj Kitapçığı, Yeditepe Üniversitesi
Diğer Kaynaklar -

 

Materyal Paylaşımı

 
MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Staj Kitapçığı, Yeditepe Üniversitesi
Sınavlar Portföy

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ödevler 14 45
Portföy 1 55
Toplam 15 100
Finalin Başarıya Oranı    
Yıl içinin Başarıya Oranı 15 100
Toplam 15 100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI  
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak.         x  
2 Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek.         x  
3 İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.         x  
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek.            
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek.            
6 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek.            
7 İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek.         X  
8 Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek.         X  
9 Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek

 

           
10 İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak.            
11 İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.            
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak.         x  
13 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak.         x  
14 Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak.         X  
15 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek.         X  
16 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek.            
17 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak.         X  
18 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak.         X  
19 İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.            

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 5 75
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Portföy 1   110
Toplam İş Yükü     260
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10,4
Dersin AKTS Kredisi     10